کد خبر: ۸۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۱

درخواست‌قراردادن ارتش‌اسراییل درلیست‌سیاه

 لیلی زورقی نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور کودکان در مناطق درگیری، با انتقاد از رفتار نظامیان رژیم صهیونییست با کودکان فلسطینی، خواستار قرار دادن نام ارتش این رژیم در لیست سیاه سازمان ملل در کنار القاعده و داعش شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، زورقی گفت: ارتش اسراییل باید در لیست سیاه سازمان ملل و در کنار القاعده، داعش، بوکوحرام و جنبش طالبان قرار گیرد، زیرا ارتش این رژیم در جنگ اخیر غزه، عمدا به کودکان حمله می کرد و به آن ها آسیب وارد می نمود.

این خواسته و توصیه های زورقی در پیوست گزارش ویژه بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در خصوص کودکان در مناطق درگیری ذکر خواهد شد .

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت نیز در این خصوص نوشت: اسراییل فشار زیادی بر سازمان ملل وارد می کند تا چنین اتفاقی نیفتد و با اینکه هنوز نام ارتش اسراییل وارد لیست سیاه نشده، اما در صورت ورود نام آن به این لیست ، ممکن است برخی طرف های بین المللی خواستار تحریم این رژیم شوند .

در جریان حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در تابستان گذشته دستکم دو هزار و 400 غیرنظامی فلسطینی به شهادت رسیدند که بخش عمده ای از آنها را زنان و کودکان تشکیل می دادند.