کد خبر: ۸۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۹

اوحدي : هيچ زمينه‌اي براي شروع مجدد عمره وجود ندارد

  رئيس سازمان حج و زيارت گفت: مجازات دو پليس خاطي عربستان به منزله از سر گيري عمره نيست و در حال حاضر هيچ زمينه‌اي براي شروع مجدد اعزام به عمره وجود ندارد.

سعيد اوحدي رئيس سازمان حج و زيارت با اشاره به آخرين وضعيت پرونده دو پليس خاطي عربستان اظهار کرد: براساس تماسي که با سرکنسولگري در جده داشتيم اعلام شد که ده روز مهلتي که براي صدور حکم دو پليس خاطي اعلام شده بود به پايان رسيده اما هنوز محاکمه صورت نگرفته است.

وي در ادامه افزود: با توجه به پيگيري‌هاي دستگاه ديپلماسي اميدواريم ظرف هفته آينده و تا قبل از شروع ماه مبارک رمضان حکم اين دو پليس فاسد اعلام شود.

رئيس سازمان حج و زيارت تصريح کرد: تعلل بيشتر از آنچه سير منطقي تکميل پرونده مي‌طلبد به منزله اين است که مسئولين عربستاني ارزشي براي حقوق زائران قائل نيستند.

اوحدي با تاکيد بر اينکه حتي مجازات اين دو پليس خاطي به منزله از سرگيري عمره نيست، گفت: ما معتقديم اولين حقوق هر مسافري تامين امنيت توسط کشور ميزبان است، لذا به وزارت حج عربستان اعلام کرده‌ايم که در کنار مطالبه محاکمه دو پليس خاطي بايد بتوانيم به راهبردي براي حفظ امنيت و صيانت از حقوق زائر برسيم و تا اطمينان کافي حاصل نشود تاکيد مي‌کنم هيچ زمينه‌اي براي شروع مجدد عمره وجود ندارد.

وي انتشار اخباري مبني بر احتمال از سرگيري عمره از آذر ماه را تکذيب و تاکيد کرد: هيچ تاريخي براي شروع مجدد عمره مطرح نشده و حتي اين موضوع در دستور کار قرار نگرفته چرا که ما بايد شاهد اقدام جدي در پاسخگويي به مطالبات به حق زائرين از سوي عربستان باشيم.