کد خبر: ۸۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۲

داعش جرات نزدیک‌شدن به مرزهای ایران را ندارد

 جانشین گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا درباره مطالب اخیر مطرح‌شده درباره نزدیک‌شدن تروریست‌های تکفیری داعش به مرزهای ایران گفت: داعش جرات نزدیک‌شدن به مرزهای ایران را ندارد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، داعش جرات نزدیک شدن به مرزهای ایران را نداردامیر سرتیپ ستاد "ناصر آراسته" جانشین گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره مطالب مطرح‌شده درباره نزدیک شدن تروریست‌های تکفیری داعش به مرزهای ایران اظهار داشت: داعش جرات نزدیک‌شدن به مرزهای ایران را ندارد.

** اگر تروریست‌‌ها به انقلاب اسلامی چشم طمع داشته باشند، سرکوب خواهند شد

وی ادامه داد: تکفیری‌ها خود می‌دانند که خطوط امنیتی جمهوری اسلامی ایران فقط مرزهایش نیست و اگر تروریست‌‌ها چشم طمع به انقلاب داشته باشند، سرکوب خواهند شد.

جانشین گروه مشاوران فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به ولایتمداری نیروهای مسلح و آمادگی آن‌ها خاطرنشان کرد: رزمایشی که اخیرا نیروی زمینی ارتش انجام داد، نمونه‌ای از توانمندی و آمادگی دفاعی نیروهای مسلح است.

امپریالیسم آمریکا به همراه ارتجاع منطقه تلاش می‌کنند تا با جنگ نیابتی، کشورهای عضو محور مقاومت را با چالش مواجه کنند که در این مسیر به صورت جدی شکست‌ می‌خورند.

**جنگ نیابتی" چیست؟

"جنگ نیابتی" نبردی است که در آن کشور مقصد به کمک یک عامل (یک گروه تروریستی یا کشوری ثالث) نبرد علیه دشمن خود را آغاز می‌کند، این بدعت توسط کشورهای رده امپریالیسم از جمله "آمریکا"، "انگلیس" و "فرانسه" بنا نهاده شده است.

آمریکا سعی می‌کند تا در عراق و سوریه با کمک‌های تسلیحاتی هوایی این کشورها را با ضعف امنیتی مواجه کند حال آنکه این اقدامات منجر به گسترش تروریسم در منطقه شده است.

با توجه به وجود "نفت" به عنوان کالای اقتصادی راهبردی منطقه غرب آسیا که تقریبا همه کشورها اعم از "عربستان"، "قطر"، "بحرین"، "امارات"، "کویت" و ... از آن بهره‌مند هستند، آمریکا تلاش می‌کند تا با ایجاد طرح‌های خود از این کالای راهبردی در منطقه غرب آسیا استفاده کند و این خود، پدید آورنده جنگ نیابتی می‌شود.