کد خبر: ۸۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۸

حضور ۳۰ هزار تروريست از ۱۰۰ کشور در داعش

  شوراي امنيت سازمان ملل متحد در گزارشي رسما از حضور ۳۰ هزار تروريست خارجي از ۱۰۰ کشور جهان در گروهک تکفيري داعش خبر داد.

به نقل از پايگاه خبري المسله،در گزارش شوراي امنيت آمده است حدود 30 هزار جنگجوي خارجي در حال حاضر در گروه داعش مي جنگند که از 100 کشور جهان از جمله افغانستان و ليبي به اين گروه پيوسته اند.

اين گزارش اولين گزارش شوراي امنيت سازمان ملل متحد در نوع خود است که به مساله جنگجويان خارجي اشاره مي کند که حتي کشورهايي که از فعاليت گروه هاي تروريستي دور هستند، مانند شيلي، فنلاند و مالديو را هم در بر مي گيرد.

اين گزارش آورده است که تعداد تروريست هايي که به گروه داعش پيوسته اند، طي 9 ماه اخير، حدود 70 درصد افزايش داشته است که اين روند سبب افزايش نگراني ها از گسترش پديده افراط گرايي و دامنه جغرافيايي آن در جهان شده است به طوري که حتي کشورهايي را که شاهد ثبات هستند از جمله کشورهاي اروپايي شامل مي شود.
در گزارش شوراي امنيت همچنين آمده است که ميانگين سرازير شدن جنگجويان خارجي به سوريه و عراق در حال حاضر بيشتر از هر زماني است.

اين گزارش با اشاره به افزايش تحرکات گروه تروريستي داعش در ليبي، آورده است که عراق،‌سوريه و ليبي مدرسه واقعي فارغ التحصيلي تروريست ها به شمار مي روند.
اين گزارش همچنين احتمال داده است که تونس، مغرب، فرانسه و روسيه در آينده در معرض حملات تروريستي قرار گيرند، زيرا شماري از اعضاي گروه تروريستي داعش از اين کشورها هستند.

قرار است اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد روز جمعه براي بررسي گزارشي درباره تروريست هاي خارجي و بررسي تدابير ممکن براي مبارزه با اين تهديد دور هم جمع شوند.
*تسنيم