کد خبر: ۸۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۷

فرمانده زن داعشي: زنان غربي را براي ترور آموزش مي‌دهيم

  يکي از فرماندهان بلندپايه زن داعش به اسکاي‌نيوز گفته که اين گروه با روش‌هاي پيشرفته جذب نيرو، زنان غريب را براي بازگشت به وطن و ترور در آنجا آموزش مي‌دهد.

شبکه خبري اسکاي‌نيوز انگليس ديروز چهارشنبه مصاحبه‌اي اختصاصي با يکي از فرماندهان زن داعش داشته و برخي برنامه‌هاي داعش براي آينده اروپا و آمريکا در اين مصاحبه مورد بحث قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش، داعشي مزبور که خود را «ام اسماء» ناميده در ابتدا به هدف داعش از نيروگيري در غرب پرداخته و گفته که اين نيروها يک هدف خاض دارند و آن عبارت است از بازگشت به کشورهاي غربي و انجام حملات تروريستي.

ام اسماء گفته که اکثر اين تروريست‌هاي آينده در سوريه آموزش مي‌بينند و داعش براي جذب و نگاه داشتن اين زنان در ميان اعضاي خود، از تروريست‌هاي داراي تحصيلات آکادميک و مسلط به روان شناسي استفاده مي‌کند.

تروريست طرف مصاحبه اسکاي‌نيوز در انتها مدعي اقدام آموزش‌ديده‌هاي داعش براي تغيير حکومت‌ها در غرب و بخصوص انگليس شده و گفته: «آنها (داعش) مجبور‌اند که مردم را به خود جذب کنند، مخصوصاً خارجي‌ها را. اگر اينطور نباشد، جوانان بريتانيايي نمي‌آيند تا بگويند ما پرچم روي کاخ باکينگهام (محل استقرار ملکه انگليس و نماد حکومت پادشاهي در جزيره) را تغيير مي‌دهيم.»

درگيري‌هاي سوريه و بوجود آمدن داعش در ابتدا به زمينه‌اي مساعد براي سفر بي‌بازگشت جوانان مسلمان براي دولت‌هاي اروپايي بدل شد؛ دولت‌هايي که از افزايش چشمگير نسبت جمعيتي مسلمانان نگران بودند. چندي بعد اما ورق برگشت و اين جوانان با داشتن مأموريتي مشخص، بدون نياز به ويزا و فارغ از بازرسي‌هاي معمول براي اتباع خارجي به وطن خود بازگشتند و حمام خون به راه انداختند.

رگبار کلاشينکوف يک جوان بلژيکي-داعشي تازه از سوريه آمده در موزه يهوديان بروکسل و سريال 3 روز تعقيب، گريز و قتل در پاريس دو نمونه از اين بازگشت‌هاي خونين بود.
*فارس