کد خبر: ۸۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۸

ناکامي دولت عراق در شناسايي جسد معاون صدام

 وزير بهداشت عراق با اشاره به پايان يافتن آزمايشات پزشکي درباره جسد منسوب به عزت الدوري، معاون صدام گفت: هيچ گونه نمونه اي از (DNA) خانواده اش يا نمونه هايي از (DNA) وي در گذشته در دسترس نيست تا آنها را بتوان با يکديگر مطابقت داد.

وزير بهداشت عراق با اشاره به پايان يافتن آزمايشات پزشکي درباره جسد منسوب به عزت الدوري، معاون صدام ديکتاتور معدوم عراق اعلام کرد: شمار اجساد قربانيان کشتار اسپايکر که تحويل پزشکي قانوني داده شده است، به 470 جسد رسيده است و نتايج آزمايشات درباره مجموعه اول از قربانيان اسپايکر اعلام خواهد شد.

"عديله حمود" روز پنجشنبه در کنفرانسي مطبوعاتي اعلام کرد: آزمايش (DNA) جسد عزت الدوري، به پايان رسيده است. اما هيچ گونه نمونه اي از (DNA) خانواده اش يا نمونه هايي از (DNA) وي در گذشته در دسترس نيست تا آنها را بتوان با يکديگر مطابقت داد.

حمود افزود: امريکايي ها در اين زمينه با ما نامه نگاري نکرده و نمونه (DNA) مقامات نظام سابق را براي ما ارسال نکرده اند.

يادآور مي شود "رائد الجبوري" استاندار استان صلاح الدين عراق در 17 آوريل سال جاري، از کشته شدن "عزت الدوري" معاون صدام حسين ديکتاتور سابق در جريان يک عمليات غافلگيرانه در منطقه حمرين خبر داده بود.

وزير بهداشت عراق در بخش ديگري از اظهاراتش تأکيد کرد: نتايج آزمايشات (DNA) گروه اول از قربانيان کشتار در پايگاه هوايي اسپايکر هفته آينده اعلام خواهد شد و شمار اجسادي که به پزشکي قانوني ارسال شده به 470 جسد رسيده است.

يادآور مي شود گروه تروريستي داعش، ماه ژوئيه سال گذشته (اواخر تير 93) پس از اشغال شهر تکريت، صدها دانشجوي دانشکده نظامي عراق را در پايگاه هوايي اسپايکر، واقع در شمال اين شهر را اعدام نمود. منابع امنيتي علت اين اعدام ها را کينه فرقه اي داعش نسبت به شهروندان شيعه عراقي اعلام کردند.
*العالم