کد خبر: ۸۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۲

با سرويس "مقالات فوري" مستقيم روي فيس بوک خبر بگذاريد

  فيس‌بوک مي‌گويد باز کردن لينک در مرورگر،کند و زمان‌بر است.به همين خاطر امکاني ايجاد کرده که خبرها و مقالات را بدون هيچ معطلي بر روي نرم‌افزار موبايلي فيس‌بوک ببينيم و نام آن را «مقالات فوري» گذاشته است.

سال‌ها است که وب‌سايت‌هاي خبري از فيس‌بوک و ديگر شبکه‌هاي اجتماعي براي انتشار اخبار خود استفاده مي‌کنند تا آن‌ها را مقابل ديد علاقه‌مندان بياورند.

کاربران بخشي از متن و تصوير خبر را مي‌بينند و بر روي لينکي کليک مي‌کنند که آن وب‌سايت را در مرورگر باز مي‌کند.اين پلتفرم در ابتدا براي آيفون عرضه مي‌شود.

با استفاده از اين پلتفرم مي توانيد خبرها و مقالات را سريع تر نمايش دهيد. وقتي خبري را بر روي سايت باز مي‌کنيد، آگهي‌ها و ديگر بخش‌هاي سايت نيز يک‌دفعه باز مي‌شوند و سرعت را پايين مي‌آورند،ولي اين بخش‌هاي اضافه در پلتفرم خبري فيس‌بوک وجود ندارد.

علاوه بر اين، فيس‌بوک روشي دارد تا عکس‌ها و ويدئوها را سريع نشان دهد و اين روش را براي اخبار نيز بکار گرفته است.به اين صورت که وقتي به خبر موردنظر مي‌رسيد، محتويات آن شروع به بارگذاري مي‌ شود و به‌محض باز کردن آن، قسمت ابتدايي خبر که دريافت شده، نمايش داده مي‌شود.

فيس‌بوک مي‌گويد باز کردن لينک يک خبر در مرورگر مي‌تواند هشت ثانيه طول بکشد ولي در پلتفرم جديد فيس‌بوک بلافاصله نمايش داده مي‌شود.

فيس‌بوک قابليت‌هاي ديگري نيز در ابزار خبررساني‌اش گنجانده تا خواندن اخبار در اين ابزار،جذاب‌تر از وب‌سايت باشد.براي مثال ناشر مي‌تواند در ذيل تصاوير، توضيحات صوتي بگذارد. به اين صورت که اگر شخص حوصلهٔ خواندن خبر را نداشت، مي‌تواند به آن گوش بدهد و تصاويرش را نگاه کند.

تصاوير مي‌توانند داراي اطلاعات مکاني باشند تا کاربر بتواند مکان عکس را بر روي نقشه ببيند کاربران مي‌توانند هرکدام از تصاوير درون يک خبر را لايک کنند يا براي آن کامنت بگذارند.
هرکسي که لايک کند،ممکن است دوستانش نيز آن خبر را ببينند،لذا اخبار و مقالات بيشتر ميان کاربران گسترش مي‌يابند.اگر در خبر ويدئو وجود داشته باشد، به‌محض اينکه صفحه را اسکرول کنيد و به آن برسيد،‌ويدئو شروع به پخش مي‌کند.

گفتني است؛هر خبر مي‌تواند يک تبليغ ۳۰۰ در ۲۵۰ داشته باشد و صد درصد درآمد حاصل از آن تبليغ به خبرگزاري تعلق مي‌گيرد.

گذاشتن اخبار در فيس‌بوک باعث مي‌شود بازديد سايت‌ها کم شده و رتبهٔ آن‌ها در سرويس‌هاي رتبه‌بندي وب‌سايت‌ها کاهش يابد،لذا فيس‌بوک آمار بازديد اخبار را اندازه‌گيري مي‌کند و مي‌توان آن آمار را به سرويس‌هاي Google Analytics يا Adobe Omniture ارائه داد.
*باشگاه خبرنگاران