کد خبر: ۸۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۲

بان کي‌مون نمي‌خواهد نام اسرائيل در ليست ناقضان حقوق کودکان وارد شود!

  به گفته منابع ديپلماتيک سازمان ملل، بان کي مون به دنبال آن است تا نام رژيم صهيونيستي را با وجود درخواست‌ها، در ليست سالانه دولت‌هاي مسوول نقض حقوق کودکان در درگيري‌هاي مسلحانه درج نکند.

به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، وزارت امور خارجه رژيم صهيونيستي هرگونه فشار بر بان کي‌مون، دبيرکل سازمان ملل را رد مي‌کند اما چندين تن از منابع آگاه ديپلماتيک مي‌گويند که اسرائيلي‌ها با جديت در حال لابي کردن هستند تا نام اين رژيم در ليست مذکور درج نشود.

استفان دوجاريک، سخنگوي سازمان ملل متحد با بيان اينکه ليست مورد نظر طي هفته‌هاي آتي منتشر مي‌شود، گفت که بان کي‌مون هنوز براي وارد کردن نام دولت اسرائيل در گزارش سازمان ملل تصميمي اتخاذ نکرده است. در اين گزارش نام دولت‌هايي ذکر مي‌شود که نقض‌هاي فاحشي در رابطه با حقوق کودکان در درگيري‌هاي مسلحانه انجام داده‌اند.

در پيش‌نويس اين گزارش که از سوي نماينده ويژه بان کي‌مون در امور کودکان و درگيري‌ مسلحانه تنظيم شده، نام "نيروهاي دفاعي اسرائيل" موسوم به آي دي اف (IDF) به دليل حمله به مدارس و بيمارستان‌هاي غزه در جريان جنگ سال گذشته در اين ليست آورده شده است.

نتايج تحقيقات سازمان ملل که ماه آوريل منتشر شد، نشان مي‌دهد که سربازان رژيم صهيونيستي در جريان جنگ غزه به هفت مدرسه سازمان ملل حمله کرده‌اند که در جريان آن 44 فلسطيني کشته شدند. بيش از 2100 فلسطيني که عمدتا زنان و کودکان غيرنظامي بودند، در جريان حملات صهيونيست‌ها به غزه در تابستان گذشته کشته شدند.

ابهاماتي درباره فشار مقام‌هاي صهيونيست بر سازمان ملل اولين بار در 17 مارس در گزارش روزنامه انگليسي گاردين فاش شد. پس از آن سازمان ملل به سمت درج نام اين رژيم در ليست ناقضان متمايل شد اما اخيرا اين روند معکوس شده است.