کد خبر: ۸۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۵

ظريف: ايران محدوديتي براي توسعه روابط با يونان ندارد

  وزير امور خارجه ايران در ديدار با نخست‌وزير يونان گفت: ايران هيچ محدوديتي براي توسعه روابط با يونان ندارد.

محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران در ديدار با «الکسيس سيپراس» نخست وزير يونان با بيان اينکه بايد راهکارهاي لازم را براي رفع موانع توسعه همکاري‌هاي دو کشور تعريف کرد، افزود: نياز است تا زمينه‌هاي يک يادداشت تفاهم همکاري‌هاي مختلف بين ايران و يونان فراهم شود و اين نيازمند افزايش رايزني‌ها و تبادل هيأت‌ها بين دو کشور است.

در اين ديدار همچنين نخست وزير يونان با استقبال از مذاکرات هسته‌اي و دستيابي به توافق گفت: تحريم‌ها بر ضد ايران را اقدامي منصفانه نمي‌دانيم.

وي افزود: حل و فصل موضوع هسته‌اي ايران بر تقويت ثبات در منطقه تاثيرگذار است.

سيپراس با بيان اينکه در شرايط کنوني مناسبات دو کشور، بايد راه‌هاي ارتقاي سطح مناسبات را بيابيم، گفت: ما نبايد فرصت همکاري در زمينه‌هاي مورد علاقه را از دست دهيم.

نخست وزير يونان با بيان اينکه حجم مبادلات تجاري ما در چند سال اخير کاهش يافته است، افزود: بايد تلاش کنيم تا راه‌هاي افزايش حجم مبادلات را پيدا کنيم.

وي با بيان اينکه هر دو کشور به صورت سنتي شرکاي تجاري خوبي براي يکديگر بوده‌اند، گفت: ما با اين زمينه بسيار خوب، بايد تلاش کنيم تا ضمن حفظ اين ظرفيت‌ها توسعه روابط افزايش يابد.

نخست وزير يونان با اشاره به اينکه انرژي و گردشگري دو زمينه بسيار مناسب براي توسعه همکاري‌هاست، افزود: يونان در بخش صادرات دارو، محصولات کشاورزي، همکاري‌هاي فني و صادرات خدمات فني مهندسي آماده است تا با ايران همکاري کند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به افزايش گروه‌هاي تروريستي در منطقه خاورميانه گفت: عمليات تروريستي داعش تهديد و دغدغه جدي مشترک ماست و بايد براي دفع آن برنامه ريزي جدي داشته باشيم.

نخست وزير يونان افزود: ديگر کشورهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي بايد مسئوليت‌هاي خود را در اين زمينه بپذيرند.
*فارس