کد خبر: ۸۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۷

سبحاني: از ترس پرسپوليسي‌ها نتيجه مزايده را اعلام نکرديم!

تسنيم: مشاور سازمان خصوصي‌سازي گفت: نتيجه مزايده چهارم را قبل از ظهر روز سه‌شنبه مي‌دانستيم اما ترسيديم اگر اعلام کنيم پرسپوليسي‌ها در صورت شکست مقابل الهلال آن را گردن ما بيندازند.

جعفر سبحاني در واکنش به اظهار نظر عابديني مبني بر اينکه «روزي که مي‌خواستند برنده مزايده را اعلام کنند از سازمان خصوصي‌سازي با من تماس گرفتند و تبريک گفتند که شما برنده مزايده هستيد ضمن اينکه به يکي از گزارشگران صداوسيما که در سازمان حضور داشت، گفتند برنده مزايده پرسپوليس استيل آذين است ولي يک ساعت بعد اعلام کردند دستور آمده اهليت هيچ فردي تاييد نشده است»،گفت: عابديني نظرش را گفته اما اين موضوع صحت ندارد چون قبل از ظهر سه‌شنبه (پنجم خرداد ماه) سه وزير محترم نظرات خود را به سازمان خصوصي سازي منتقل کرده بودند و ما نتيجه مزايده چهارم را مي‌دانستيم و اطلاع داشتيم اهليت هر چهار شرکت کننده رد شده است.

وي افزود: با توجه به اينکه سه شنبه شب پرسپوليس ديدار حساس و مهمي مقابل الهلال در عربستان داشت ممکن بود اگر ظهر سه شنبه نتيجه را اعلام مي‌کرديم و آنها بازي را مي‌باختند، بهانه مي‌گرفتند که چرا اين خبر را بعد از بازي اعلام نکرديد و شما با اين کار تيم را به هم ريختيد و باعث باخت و حذف شدن پرسپوليس شديد. در واقع ديواري کوتاه‌تر از ديوار سازمان خصوصي سازي پيدا نمي‌کردند تا باخت پرسپوليس را گردن آن بيندازند.

سبحاني تاکيد کرد: مطمئن باشيد چه از طرف دولت و چه از طرف مجلس براي اينکه کسي را به عنوان برنده اعلام کنيم يا نکنيم تحت فشار نبوديم و با طي شدن پروسه قانوني به اين نتيجه رسيديم که هر چهار شرکت کننده در مزايده چهارم اهليت ندارند.

مشاور سازمان خصوصي سازي گفت: ما نگفتيم دو ماه ديگر و پس از پايان نقل و انتقالات قصد داريم دوباره مزايده ديگري را برگزار کنيم بلکه اعلام کرديم در روند واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس مي‌خواهيم توقف ايجاد کنيم تا دو باشگاه استقلال و پرسپوليس از فصل نقل و انتقالات نهايت بهره را برده و در آينده سازمان خصوصي متهم نشود که باعث شد اين دو تيم بد بسته شود. ضمن اينکه نمايندگان مجلس نيز در اين مدت اگر بخواهند مي‌توانند طرح‌هاي ديگري را براي واگذاري اين دوباشگاه در نظر بگيرند.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا اين توقف و انتقال آن به پس از پايان نقل و انتقالات باعث نمي‌شود دست خريداران براي آنکه تيمشان را خودشان ببندد بسته شده و خريداران از حضور در مزايده استقبال کمتري کنند، گفت: غير از تصميم فعلي که مزايده را متوقف کنيم تصميم بهتري نمي‌توانستيم بگيريم. ممکن است اين موضوع روي استقبال خريداران تاثير بگذارد اما خريداران چاره‌اي ندارند جز اينکه با شرايط جديد خود را تطبيق دهند همانطور که در مزايده‌‌هاي قبلي بايد خود را با شرايط آن مزايده‌ها تطبيق مي‌دادند.