کد خبر: ۸۷۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۳

علم الهدي: حرف‌هاي آمريکايي‌ها در قرون وسطي هم مرسوم نبوده است

حرف‌هايي که آمريکايي‌ها امروز در مذاکرات مي‌زنند حتي در قرون وسطا هم رسم نبوده است.

به گزارش تسنيم از مشهد مقدس، آيت الله سيد احمد علم الهدي ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه مشهد مقدس اظهار داشت: همه جا دشمن قابل اصلاح نيست و ممکن است فسادي نباشد، استصلاح، اصلاح کردن اين رابطه است يعني رابطه سوء اگر شکل گرفته و سبب عداوت شده است بايد اصلاح شود.
آيت الله علم الهدي بيان کرد: عداوت بني اميه با اهل بيت پيغمبر يک عداوت ريشه‌اي و نهادينه است؛ شيعيان موسي ابن جعفر از اين مسئله بسيار نارحت بودند، شيعه توهين به امام را نمي‌تواند تحمل کند.
عضو مجلس خبرگان رهبري بيان کرد: قرآن مي‌فرمايد با دست بالا با دشمن برخورد کنيد، شما بالاتر هستيد زيرا خداوند با شماست که از هر قدرتي بالاتر است. خداوند شما را در کارهايتان به خود واگذار نمي‌کند.
آيت الله علم الهدي بيان کرد: اين مبناي استصلاح دشمن است که قرآن به آن اشاره مي‌کند.
وي در خطبه دوم نماز جمعه مشهد مقدس تاکيد کرد: نقطه محوري ماه شعبان ليله‌القدر نيمه شعبان، ميلاد امام حي و حاضر ما است و ما وظيفه اظهار عشق و ارادت به ساحت آن امام، مظهر آن نيمه شعبان است که در مشهد مقدس از چند سال قبل اين معنا مرسوم است و به صورت يک سنت فرهنگي نهادينه درآمده است.
امام جمعه مشهد مقدس تاکيد کرد: امروز، شب ولادت باسعادت علي اکبر، ميوه دل سيدالشهدا است و فردا روز جوان است، روز جوان با ساير روزها مثل روز مادر يا پدر فرق دارد، روز مادر، روز تکريم مادر است اما روز جوان، هم روز تکريم جوان است و هم روز رشد جوان است و تنها مثل روز مادر نيست.
آيت الله علم الهدي عنوان کرد: همه بايد نسبت به تکريم جوانان کوشا باشيم و متوليان و کارگزاران نظام بايد در اين زمينه پيشگام باشند و به مشکلات جوانان توجه کنند، در موقعيت فعلي اينکه يک مرتبه براي حل مشکل دست به گران زدن اجناس مي‌کنند، نسل جوان را رعايت کنند؛ دختر و پسر جواني که در روزهاي اول زندگي هستند با اين مشکلات دست به گريبان مي‌شوند و حلاوت همزيستي دو جوان به تلخي مبدل مي‌شود.
وي افزود: اصل تکريم جوان، راه براي جوان باز کردن و وي را جدي گرفتن است و در عرصه فعاليت‌ها وي را جلو انداختن است؛ مقام معظم رهبري فرمودند تحقق آرمان‌ها بدون جدي گرفتن نقش جوانان غيرممکن است. حضرت علي اکبر(ع)، هم تکريم جوان و هم رشد جوان را مدنظر قرار داده بودند.
وي گفت: تکريم حضرت علي اکبر از سوي سيدالشهدا به معناي جدي گرفتن ايشان بود و اين را در روز عاشورا نيز شاهد بوديم که جزو نخستين افرادي بود که وارد کارزار شد.
آيت الله علم الهدي خاطرنشان کرد: تکريم جوان، جدي گرفتن او و راه را براي وي باز کردن است، نوع تکريم جوان با تکريم پدر و مادر متفاوت است، رشد جوان هم در حضرت علي اکبر مي‌توانيد ببينيد و باز هم نماد آن روز عاشورا است.
وي افزود: حضرت علي اکبر (ع) پاي حق، اول چيزي که تقديم مي‌کند جانش است و اين رشد جوان است. ما اين نمايش را در زندگي انقلاب خودمان ديديم و نماد آن هشت سال دفاع مقدس بود که جوانان ما عزت را براي نظام ما و مردم ما آفريدند.
عضو مجلس خبرگان رهبري بيان کرد: غيرت جواني که در هشت سال دفاع مقدس با جان دادن عزت آفريد اين غيرت در جوان نسل سوم الان هم موجود است و اين گونه نيست که جوان امروز بخواهد عزت ديروز را به خاطر شکم و اقتصاد و پول جيبش از دست بدهد و اين نظام و ملت را کاملا در مقابل دشمن زياده خواه ذليل کند؛ اين مسئله اصلا ممکن نيست.
وي بيان کرد: زياده خواهي آمريکا و اروپا به جايي رسيده که نه تنها تحريم را لغو نکنند بلکه ما را نابود کنند، ما دولت ستيز نيستيم و با برنامه دولت هم مخالف نيستيم، قبل از روي کار آمدن اين دولت، دشمنان ما سفره ما را مورد حمله قرار دادند و دولت يازدهم وقتي روي کار آمد محاسبه کرد و ديد تحريم ابزار دشمن است و بايد آن را خلع سلاح کرد و فکر مي‌کردند در اردوگاه دشمن ظرفيتي است که با مذاکره مي‌توان در رويه دشمن تغيير ايجاد کرد و براساس اين سياست کيفيت مذاکره را تغيير دادند.
آيت الله علم الهدي بيان کرد: قبل از دولت يازدهم مذاکرات بر محور مقاومت ما بر سير اصول بود و سياست دولت جديد اين بود که اگر روند مذاکرات تغيير يابد مي‌توان تحريم‌ها را از دشمن گرفت.
وي خاطرنشان کرد: با تيم مذاکره کننده مسئله نداريم زيرا اينها مثل سربازي هستند که در خاکريز دشمن قرار دارندو نبايد سرباز را تضعيف کرد. مقام معظم رهبري فرمودند اينها زحمت کشيدند. آنچه مهم است اين است که دشمن ناپاک است و زياده خواه است.
وي گفت: از سال 92 قرار شد تحريم‌ها متوقف شود که نشد و با کمال وقاحت گفتند 9 هواپيماي ايرباس ايراني را مصادره مي‌کنيم و بر دشمني افزودند و الان هم در کمپ ديويد اتاق جنگ تشکيل دادند و مزدوران منطقه را جمع کرده اند تا جنگ نيابتي راه بيندازند.
آيت الله علم الهدي خاطرنشان کرد: بازجويي دانشمندان هسته‌اي ما را نيز با کمال وقاحت در دستور کار قرار داده اند. شما فهميديد دکتر شهرياري غني سازي 20 درصد را راه انداخته است با ناپاک ترين حرکت اين عالم را کشتيد.
وي گفت: حرف‌هايي که مي‌زنند حتي در قرون وسطا هم رسم نبوده است اما اينها اين حرف را مي‌گويند، در بازرسي مراکز نظامي هم مي‌گويند بايد مراکز شما را ببينيم. در مذاکره به دنبال براندازي نظام هستند و کار به اينجا رسيده است.
آيت الله علم الهدي عنوان کرد: بخشنامه کرده‌اند که آثار سوء تحريم‌ها را براي ما مشخص کنيد تا بعد فردا طومار دهند که آثار سوء تحريم‌ها مثلا هزار قلم است. خب باشد. اين مهمتر است يا پودر شدن 250 هزار شهيد؟ مردم ما هيچ چيز نداشتند اما مقابل استکبار ايستادند.
وي بيان کرد: تحريم‌ها بايد برداشته شود و مسئله جنگ اقتصادي از ميان برود.