کد خبر: ۸۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۱۸

رويترز: ايران اطلاعات جديدي در اختيار آژانس قرار داده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه در گزارشی اعلام کرد ایران اطلاعاتی درباره یکی از دو موضوع مطرح در فهرست تحقیقات آژانس ارائه کرده است.
رویترز نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه در گزارشی اعلام کرد ایران اطلاعاتی درباره یکی از دو موضوع مطرح در فهرست تحقیقات آژانس ارائه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، سوالات آژانس درباره تحقیقات احتمالی ایران درباره بمب اتمی بوده است.

در گزارش آژانس که در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفته آمده است تهران برخی اطلاعات را درباره یکی از این اقدامات در اختیار آژانس قرار داده است. ایران و آژانس موافقت کرده اند به گفتگو درباره این اقدامات عملی ادامه دهند و در آینده ای نزدیک با هم دیدار داشته باشند.

گزارش اخیر آژانس درباره ایران در اختیار اعضای آژانس قرار داده شده است. ایران به دنبال آن است تا بر سر شرایط نهایی موافقتنامه با قدرت های جهانی به تفاهم برسد. این هفت کشور سی ام ژوئن را مهلت توافق قرار داده اند.

آژانس اعلام کرده است ضروری است ایران به سوالات آژانس و دسترسی به مرکز نظامی پارچین پاسخ دهد. مقامات غربی معتقدند ایران در این مرکز نظامی آزمایش های مربوط به بمب های هسته ای انجام داده است.

در این گزارش آمده است آژانس آماده است بر اساس چارچوب همکاری ، حل و فصل مسائل مهم را تسریع بخشد که این هدف از طریق افزایش همکاری های ایران و دسترسی به همه اطلاعات، اسناد، مکانها، مواد و افراد مرتبط در این زمینه به دست خواهد آمد.