کد خبر: ۸۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۰

بروجردي: آمريکا حق دخالت در پرونده‌هاي قضايي ايران را ندارد

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از آمريکاييان خواست از اشتباهان گذشته خود در اين زمينه درس بگيرند و تصريح کرد: آمريکا حق ندارد در امور داخلي ايران و پرونده هايي که در دستگاه قضايي در حال رسيدگي است دخالت کند.

علاءالدين بروجردي در گفت و گو با خبرنگار سياسي خبرگزاري خانه ملت با اشاره به سخنان مداخله جويانه مقامات آمريکايي در مورد دادگاه جيسون رضاييان که به اتهام جاسوسي توسط دستگاه قضايي در حال محاکمه است، با رد اين اظهارات، گفت: آمريکا حق ندارد در امور داخلي ايران و پرونده هايي که در دستگاه قضايي در حال رسيدگي است دخالت کند و بايد از اشتباهان گذشته خود در اين زمينه درس بگيرد و آن را تکرار نکند.

نماينده مردم بروجرد در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه قانون در جمهوري اسلامي ايران براي همه افراد يکسان است، افزود: اگر هر فردي با هر تابعيتي در ايران مرتکب جرم شود توسط دستگاه قضايي و بر اساس قوانين داخلي بازخواست مي شود وهيچ کشوري حق ندارد در اين باره دخالت کند.

وي گفت: آمريکايي ها بايد اين درس را آموخته باشند که نبايد در امور داخلي ايران مداخله کنند چرا که کسي در کشور از اين اظهارنظرها استقبال نمي کند و ملت ايران آن را محکوم مي داند.

رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان کرد: هم اينک شهروندان ايراني زيادي در خاک آمريکا بدون اتهامي مشخص در بدترين شرايط در زندان ها نگهداري مي شوند و اگر مقامات آمريکايي حداقل شرافتي در اين زمينه دارند و نگران وضعيت حقوق بشر هستند بايد به وضع اين دسته از زندانيان ايراني در زندان هاي اين کشور رسيدگي کنند