کد خبر: ۸۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۲

هشدار ایران به ترکیه/ داعش در صدد نفوذ به حوزه دریای مدیترانه

 روزنامه لبنانی السفیر نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پیامی شدید اللحن به ترکیه نسبت به تسهیل شرایط برای هجوم گروه تروریستی تکفیری داعش به سوی غرب سوریه بعد از جسرالشغور هشدار داده است.

به گزارش ایرنا، السفیر در شماره روز شنبه خود افزود :ایران در این پیام تسهیل شرایط برای داعش را عبور از خطوط قرمز دانسته است که نمی توان در مقابل آن سکوت کرد.

این روزنامه به نقل از یک مقام لبنانی خاطرنشان کرد: در گزارش های امنیتی آمریکا آمده است که داعش بعد از سقوط شهرک جسرالشغور سوریه در حال برنامه ریزی برای عملیاتی گسترده با هدف ایجاد یک گذرگاه دریایی به منظور رسیدن به کشورهای حوزه دریای مدیترانه است.

این مقام لبنانی تصریح کرد: « بر همین اساس نظام سوریه اقدامات و تدابیر خود در منطقه مرزی ساحلی کسب بین ترکیه و سوریه را تشدید و تقویت کرده است».

السفیر نوشت: چشم های بیشتر لبنانی ها تحولات در سوریه را به ویژه آنچه در مرزهای شرقی لبنان با سوریه جریان دارد، رصد و پیگیری می کند.

این روزنامه لبنانی افزود: یک مقام بسیار آگاه لبنانی که اخیرا از یک سفر دوره ای به چند کشور به بیروت بازگشته به مقامات ارشد سیاسی و امنیتی تاکید کرده که خطر به لبنان بسیار نزدیک شده است.

السفیر افزود: این مقام لبنانی خواستار رصد و پیگیری تحولات بین دو عید بزرگ فطر و قربان شده و حتی پارا فراتر گذاشته و گفته است که تعجب نکنید اگر شنیدید که یک شب داعش از سینا به سمت دلتای نیل رفته است، بنابر این چشم های خود را باز نگه دارید و مرحله آینده مصر را ببینید.

این روزنامه لبنانی با بیان اینکه «مواضع مسکو و واشنگتن در خصوص بشار اسد رییس جمهوری سوریه نزدیک می شود»، تاکید کرد که کشور اردن در معرض خطری جدی قرار دارد.