کد خبر: ۸۷۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۱

حرف های نکونام و قوچان نژاد درس عبرتی برای مهدی طارمی!

 مسولان باشگاه القادسیه کویت قرار است دوشنبه همین هفته به ایران بیایند تا با مسولان پرسپولیس و همینطور مهدی طارمی گفت و گو و مذاکره کنند.

به گزارش خبر آنلاین؛ آنها خواهان جذب یکی از بهترین مهاجم های این روزهای فوتبال ایران هستند.

 طارمی در فصل تمام شده لیگ برتر، یکی از پدیده ها بود و توانست در تیمی که ثبات نداشت، یکی از باثبات ترین مهاجم ها باشد. مهاجم های موفق لیگ اغلب در تیم های موفق بودند اما طارمی در پرسپولیسی درخشید که فصل را را مقام نهمی به پایان رساند. درخشش او در لیگ و آسیا باعث شد تا چند باشگاه خواهان جذبش شوند، از جمله باشگاه القادسیه کویت.

بی شک آنها از سوی پرسپولیس و طارمی پالس مثبت گرفته اند که راهی ایران می شوند اما آیا تصمیم او برای رفتن به لیگ کویت درست است؟! دو بازیکن تیم ملی در چند سال گذشته به این لیگ رفته اند و تجربه بازی در آنجا را دارند؛ جواد نکونام و رضا قوچان نژاد.

کاپیتان سابق تیم ملی پس از جدایی از کویت، در گفت و گوهای مختلفی که داشت از روزهای سختش در آنجا گفت: «اصلا راضی نبودم. من در برهه ای که از استقلال جدا شدم، زمان کافی نداشتم. نمی خواستم در ایران، برای تیمی جز استقلال بازی کنم به همین خاطر باید خارج از ایران می رفتم. چون فرصت کم بود مجبور شدم به پیشنهاد الکویت پاسخ مثبت بدهم. وگرنه هیچگاه به لیگ این کشور نمی رفتم.

 در کویت فقط دو تیم الکویت و القادسیه کمی کیفیت دارند اما بقیه تیم ها بی کیفیت هستند.» نکونام پس از پایان قراردادش، می توانست با رقم مالی خوبی با الکویت تمدید کند و بماند اما اصلا مکثی نکرد و به آنها پاسخ مثبت داد. او گفت: «نیم فصل بازی در الکویت هم برایم کافی بود. بعد از اتمام قراردادم اصلا دوست نداشتم بمانم.» بعد نوبت به رضا قوچان نژاد رسید.

 هر چند نکونام این حرف ها را زده بود و رضا می دانست بازی در کویت آسان نیست اما پذیرفت که به همان باشگاه الکویت برود. قوچان نژاد در 7 بازی 8 گل برای این تیم زد اما به ناگهان شایعاتی درباره فروش مهاجم ایرانی مطرح شد. کم کم این شایعات رنگ واقعیت گرفت تا قوچان نژاد تنها نیم فصل کنار الکویت باقی بماند و سپس راهی الوکره شود.

 رضا پس از جدایی از این تیم، هیچگاه به خوبی از تجربیاتش در الکویت یاد نکرد و تنها گفت: «بازی در کویت اصلا خوب نبود و قابل قیاس با قطر نیست.» قوچان نژاد تنها با انگیزه های مالی به کویت رفت اما آیا طارمی هم تنها به پول فکر می کند؟

این حرف ها نشانه هایی است برای پدیده پرسپولیس. اینکه برای رفتن به لیگ های خارجی عجله نکند. بی شک برای او زمان زیاد است. فصل نقل و انتقالات هنوز شروع نشده و او می تواند منتظر بماند تا پیشنهادهای بهتری به دستش برسد.