کد خبر: ۸۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۵

سرقت‌ میلیونی با زورگیری کارت‌های عابربانک

 کارآگاهان دو جوان را که با زورگیری کارت‌های عابربانک دست به سرقت‌های میلیونی می‌زدند بازداشت کردند.

به گزارش شرق اوایل ماه پیش، فردی با مراجعه به کلانتری تهرانپارس به مأموران اعلام کرد دو نفر  از  او زورگیری کرده و پس از سرقت کارت عابربانک، بلافاصله تمامی پول داخل حساب را برداشت کرده‌اند.

مال‌باخته پس از معرفی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چند روز پیش فردی برای فروش خودرواش با من تماس گرفت و با او در فلکه سوم تهرانپارس قرار گذاشتم. دو جوان به محل قرار آمدند و پس از توافق اولیه بر سر قیمت عنوان کردند پول را کاملا نقد می‌خواهند و اگر قرار است که فروش به صورت شرایطی انجام شود، به هیچ عنوان حاضر به معامله نیستند. من نیز با توجه به شرایط مناسب خودرو، برای اطمینان‌دادن به نقدبودن معامله و اثبات حرف خود، همراه یکی از این دو جوان به دستگاه خودپرداز رفتم و برگه موجودی حسابم را به این شخص نشان دادم. او نیز از وجود پول در حسابم اطمینان پیدا کرد».

مال‌باخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: هنوز چند متری از محل دستگاه خودپرداز دور نشده بودیم که ناگهان همان جوانی که برگه موجودی حسابم را به او نشان داده بودم، همراه دوست خود به سمتم حمله‌ور شدند و با تهدید چاقو و قمه اقدام به سرقت کارت عابربانک من کردند و به سرعت از محل دور شدند».

کارآگاهان با آغاز رسیدگی به پرونده، در اولین مرحله از اقدامات خود، به بررسی تراکنش مالی حساب مال‌باخته پرداختند و اطلاع پیدا کردند مبلغ ٦٤ میلیون تومان موجودی او، به چند حساب بانکی دیگر منتقل و در نهایت تمامی این پول‌ها در چند طلافروشی در جنوب تهران، صرف خرید سکه شده است. بلافاصله صاحبان حساب‌های بانکی جدید شناسایی شدند و در تحقیقات بعدی مشخص شد آنها به هیچ عنوان از وجود حساب بانکی‌ای که سارقان از آن استفاده کرده‌اند، اطلاع ندارند و به احتمال بسیار زیاد، سارقان با استفاده از مدارک شناسایی مسروقه اقدام به افتتاح حساب‌های بانکی کرده‌اند.

کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سارقان در خرید سکه از طلافروشی‌های جنوب شهر تهران، به‌ویژه در منطقه شهرک ولیعصر و احتمال مراجعه دوباره سارقان به این مغازه‌ها برای خرید دوباره طلا، آموزش‌های لازم را به تعدادی از فروشندگان طلا و جواهرات در منطقه شهرک ولیعصر ارائه کردند تا در صورت مراجعه دوباره دزدان، بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ اطلاع دهند.

سرانجام چند روز پیش جوانی حدودا ٢٥ ساله با مراجعه به طلافروشی در منطقه شهرک ولیعصر قصد خرید ده‌ها سکه طلا به ارزش تقریبی ٥٠ میلیون تومان را داشت که صاحب مغازه به نحوه رفتار او مشکوک شد و با بررسی کارت‌های عابربانک ارائه‌شده از سوی این جوان اطمینان پیدا کرد هیچ‌کدام از کارت‌ها متعلق به وی نیست. به همین دلیل موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری شهرک ولیعصر اعلام کرد.

خریدار سکه با حضور مأموران کلانتری در محل قصد فرار داشت، اما موفق به این کار نشد و بعد از دستگیری، به کلانتری انتقال یافت. این جوان که امین نام دارد، در بازجویی‌ها به زورگیری در منطقه تهرانپارس اعتراف کرد و برای ادامه تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس آگاهی منتقل شد و در مواجهه حضوری، توسط مال‌باخته شناسایی شد. در ادامه عضو دیگر گروه به نام «پرویز» (٣٥‌ساله) نیز شناسایی و در مخفیگاهش واقع در شهرک ولیعصر دستگیر شد.

«پرویز» در اعترافات خود گفت: «تعدادی از مال‌باختگان را با شیوه کشاندن آنها به محل معامله خودرو و اطمینان از وجود پول در حساب بانکی‌شان شناسایی می‌کردم و در برخی از سرقت‌ها نیز در نزدیکی دستگاه‌های خودپرداز پرسه می‌زدم. سپس هنگام مراجعه مال‌باختگان به این دستگاه‌ها، به آنها نزدیک می‌شدم، رمز عابربانک را می‌دیدم و پس از آن همراه امین با تهدید چاقو و قمه کارت عابربانک را زورگیری و در ادامه وجوه نقد داخل حساب را برداشت یا به سایر حساب‌های بانکی منتقل می‌کردیم».

سرهنگ سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به ارتکاب سرقت‌های به عنف به شیوه و ترفندهای مختلف و همچنین سوابق متهمان در ارتکاب سایر جرائم، از جمله کلاهبرداری و...، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم توسط مقام قضائی صادر شده است و از کلیه شکات و مال‌باختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای پیگیری شکایات خود به این پایگاه، واقع در سیدخندان، خیابان ابوذر غفاری، بالاتر از بیمارستان رسالت، جنب کلانتری ١٢٠ سیدخندان مراجعه کنند».