کد خبر: ۸۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۹۵
از انگليس، ترکيه و روسيه پيشنهاد دارم

بيرانوند : مي‌ترسيديم داعشي‌ها بيايند!

  دروازه بان ملي پوش نفت تهران گفت: «خيلي دوست داشتيم بعد از بازي با پرچم ايران دور افتخار بزنيم اما حيف که علي آقا (منصوريان) نگذاشت.»

عليرضا بيرانوند در بازي با الاهلي عربستان آنقدر خوب بود که بازيکنان حريف را حسابي عصباني کرد. بيرانوند بدون شک يکي از عوامل اصلي صعود نفت تهران به مرحله يک چهارم پاياني ليگ قهرمانان آسيا به حساب مي‌آيد. دروازه‌باني که علاوه بر حفاظت از دروازه، پاس گل‌هاي خوبي هم داشته. پاس‌هايي که باعث شده الان او چهره‌اي جهاني پيدا کند.

بيرانوند در مورد بازي با الاهلي عربستان، جشن صعود، حاشيه‌هاي بعد از آن، فينال جام حذفي و... صحبت مي‌کند.
* تبريک مي‌گوييم. با نتيجه‌اي که به دست آورديد همه را خوشحال کرديد...
- خيلي ممنونم و خدا را شکر مي‌کنم که توانستيم مردم کشورمان را خوشحال کنيم. من فکر مي‌کنم با مشکلي که براي ما و پرسپوليس در فرودگاه به وجود آمده بود و البته شرايطي که ايران با عربستان دارد، همه مردم منتظر صعود ما و حذف تيم عربستاني بودند که خدا را شکر با دعاي خير مردم توانستيم ببريم و دل همه را شاد کنيم. خيلي دوست داشتيم بعد از بازي با پرچم ايران دور افتخار بزنيم اما حيف که علي آقا (منصوريان) نگذاشت.
* چرا؟!
- علي آقا مي‌گفتند که بايد به حريف احترام بگذاريم.
* اما مگر آنها احترام گذاشتند؟!
- احترام نگذاشتند و اتفاقا بعد از بازي هم با بطري آب معدني به جانمان افتادند و اذيت‌مان کردند که همين مساله باعث شد ما حدود 20 دقيقه در زمين بمانم.
* با شادي که شما انجام داديد، معلوم بود که اين اتفاقات مي‌افتد...
- بله، (مي‌خندد) اين شادي را قبل از بازي هماهنگ کرده بوديم و خيلي انتظار اين لحظه را مي‌کشيديم.
* پس با اين شادي آوردن پرچم هم خيلي اذيت‌شان نمي‌کرد. البته پرچم هم آورديد و دور آن حلقه زديد.
- آوردن پرچم کار علي آقا بود. علي آقا خيلي دوست داشت دور پرچم حلقه بزنيم و 3 بار حيدر، حيدر بگوييم که گفتيم و مي‌دانيم اين مساله مردم مملکت‌مان را خيلي خوشحال کرد.
* و البته سعودي‌ها را عصباني...
- به خاطر همين اين کار را کرديم. خيلي سرافرازي داشت که دور پرچم کشورمان حلقه بزنيم و نام امام علي (ع) را فرياد بزنيم.
* بعد از بازي چطور به هتل رفتيد؟
- راستش را بخواهيد خيلي ترسيديم و با ترس و لرز رفتيم هتل. ما 45، 50 دقيقه توي مسير بوديم که هر لحظه مي‌ترسيديم داعشي‌ها بيايند و به ما شليک کنند. البته ما را چند ماشين با آژير روشن اسکورت کرده بودند اما واقعا ترس داشتيم.
* به هر حال بازي خوبي هم انجام داديد و با وجود اينکه داوري هم خيلي خوب نبود، توانستيد حريف را حذف کنيد.
- بله، خدا را شکر ما زود گل زديم. ما يک گل مي‌خواستيم که به آن رسيديم. البته کاش آن 2 گل را نمي‌خورديم چون نيمه دوم خيلي به ما سخت گذشت و خيلي تحت فشار بوديم. وقتي هم داور 8 دقيقه را اعلام کرد گفتم يا ابوالفضل 90 دقيقه ديگر داريم.
* داوري خيلي بد بود و هيچ توجهي به خطاهاي بازيکن حريف نمي‌کرد. مثلا با چشمانش ديد که سينه وحيد اميري شکافت اما فقط يک کارت زرد به بازيکن خطاکار داد.
- دقيقا. نه تنها وحيد اميري، بلکه همه ما درگير اتفاقات اينچنيني بوديم. زير چشم خودم به شدت آسيب ديد. گونه عليرضا عزتي هم همينطور اما داور اهميت نمي‌داد. به هر حال ما نشان داديم که سرمان را هم مي‌گذاريم اما جلوي حريف کم نمي‌آوريم. آن هم حريف عربستاني که خدا را شکر توانستيم صعود کنيم و بعد از 5 سال اولين تيم ايراني باشيم که به مرحله يک چهارم پاياني ليگ قهرمانان آسيا مي‌رويم و جزو 8 شانس رسيدن به قهرماني مي‌شويم. نفت تهران تيم جواني است که از پلي‌آف و براي اولين بار به ليگ قهرمانان آسيا آمد اما نشان داد که مي‌تواند کارهاي بزرگ انجام دهد چون همه با هم متحد و يکدل هستيم.
* در شادي بعد از صعودتان اين مساله کاملا مشهود بود.
- واقعا خيلي خوشحالم که شادي بعد از صعود را تلويزيون نشان داد. وقتي متوجه شديم که مردم همه آن شادي‌ها را ديدند خيلي خوشحال شديم.
* به خاطر مشکلات داوري باشگاه نفت نمي‌خواهد شکايت کند؟
- نه بابا. به قول گفتني ما که رفتيم بالا، به اين مسائل کار نداريم.
* ظاهرا پاداش هم به موقع رسيد.
- بله، من مي‌خواستم در مورد پاداش يک چيزي بگويم. به نظر من اگر ما استقلال يا پرسپوليس بوديم علاوه بر تماشاگر، چيزهاي ديگري هم مي‌توانستيم داشته باشيم. مثلا آقاي هدايتي که به افتخارآفرين‌هاي ايران هديه مي‌دهد و با اين کارش عرق ملي را نشان مي‌دهد، اگر پرسپوليس بوديم، مي‌آمد و تيم را سکه‌باران و گلريزان مي‌کرد اما ما با وجود اينکه ايراني هستيم هيچ کاري براي ما انجام نمي‌دهند. خدا را شکر مديران باشگاه نفت آنقدر به ما پاداش مي‌دهند که نيازي به پاداش بقيه جاها نداريم اما فرق ما با استقلال و پرسپوليس اين است که آن 2 تيم هميشه از حمايت‌هاي زيادي برخوردارند. اگر افتخاري کسب مي‌کنند موسسات و سازمان‌هاي زيادي دست به جيب مي‌شوند و به آنها پاداش مي‌دهند و برايشان مراسم مي‌گيرند اما ما بازي‌هاي سختي انجام داديم و توانستيم الاهلي عربستان را در خانه‌اش حذف کنيم که واقعا کار بزرگي است اما انگار ديده نمي‌شود. ما نه نيازي به پاداش داريم و نه از کسي چيزي مي‌خواهيم، فقط مي‌خواستيم فرق تيم‌ها را بگوييم و اميدوارم همه مردم دعا کنند تا به افتخارات بيشتري دست پيدا کنيم.
* شايد همين مساله باعث شد انگيزه بالاتري داشته باشيد و براي اينکه بيشتر خودتان را نشان دهيد تلاش بيشتري کنيد.
- شايد هم همينطور باشد اما اميدوارم نگاه‌ها يکي شود و تبعيضي وجود نداشته باشد.
* دوشنبه هم يک بازي سخت در جام حذفي داريد.
- بازي خيلي سختي است. خيلي دوست داريم در اين بازي مزد زحمات‌مان را بگيريم و حداقل در اين رقابت‌ها قهرمان شويم. در ليگ برتر که واقعا حيف شد. ما مي‌توانستيم کولاک کنيم و در هر 2 جام قهرمان شويم و در آسيايي هم برويم بالا اما اتفاقات اجازه نداد. به هر حال اميدوارم در بازي‌هاي فصل آينده نفت بتواند باز هم مدعي باشد. هم در آسيا، هم در ليگ برتر و جام حذفي. البته اگر اسکلت‌بندي تيم حفظ شود، بعيد نيست به اين اهداف برسيم.
* فکر مي‌کني عليرضا منصوريان در نفت بماند؟
- من نمي‌دانم اما يک مصاحبه از ايشان گوش کردم که در مورد سرمربيگري استقلال گفته بود فعلا تمرکزم روي فينال جام حذفي است. به نظرم اين حرف خيلي معنا دارد و بايد منتظر بمانيم و ببينيم چه اتفاقي مي‌افتد.
* اما اگر اين تيم حفظ و البته تقويت شود هيچ بعيد نيست که به فينال ليگ قهرمانان آسيا و حتي قهرماني برسد.
- بله، ما از الان که خودمان را در مرحله نيمه‌نهايي مي‌بينيم چون فکر مي‌کنيم الاهلي را مي‌توانيم شکست دهيم. ان‌شاء‌ا... بعد از آن هم مي‌توانيم به فينال برسيم.
* خودت مي‌ماني؟
- راستش ماندنم سخت است چون بايد براي پيشرفتم تصميم بگيرم. من يک سال ديگر با نفت تهران قرارداد دارم و باشگاه براي پيشرفتم تصميم مي‌گيرد. تصميمي که هم به سود باشگاه باشد هم به سود من. به هر حال من هر چه دارم از نفت است و تصميم در مورد آينده را به آنها سپردم.
* ظاهرا مي‌خواهي لژيونر شوي.
- يک صحبت‌هايي شده. من از انگليس، ترکيه و روسيه پيشنهاد دارم که باشگاه در حال بررسي است.
* انگار منتشر شدن فيلم پرتاب‌هايت باعث شده خواهان زيادي پيدا کني.
- بله، اين شروع مجددها نعمت الهي هستند که بايد از آن به خوبي استفاده کنم. 2، 3 سايت پرطرفدار اسپانيايي ظاهرا فيلم پرتاب‌هايم را منتشر کردند که نشريه موندو دپورتيوو چاپ بارسلونا هم يکي از آنهاست و باعث شد بيشتر شناخته شوم.
* اين بازي هم منتظر پرتاب‌هاي بلندت بوديم اما...
- اتفاقا يک توپ خوب انداختم اما مدافع الاهلي با دست آن را گرفت و باعث شد داور اعلام هند کند وگرنه بازيکن ما در موقعيت تک به تک قرار مي‌گرفت.
* البته چند تک به تک خوب داشتيد که به راحتي آن را از دست داديد.
- بله، ما چند تک به تک خوب داشتيم اما فشار و استرس زياد باعث شد بچه‌ها نتوانند آنها را گل کنند.
*جام نيوز