کد خبر: ۸۷۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۵

سرقت 130 ميليوني با ارسال يک پيامک

 با تلاش مأموران پليس فتا استان فارس شخصي که اقدام به کلاهبرداري پيامکي مي‌کرد، پس از برداشت 130 ميليون ريال از حساب يک شهروند، شناسايي شد.

رئيس پليس فتا اين استان اظهار داشت: فردي مضطرب با ارائه مرجوعه قضائي به اين پليس مدعي شد 130 ميليون ريال از حسابش به سرقت رفته در حالي‌که مي‌داند اين برداشت‌ها چگونه صورت گرفته است!

سيد موسي حسيني ادامه داد: شاکي در اظهارات خود بيان کرد حدود پنج ماه پيش پيامکي مبني بر برنده شدن در قرعه‌کشي بر روي تلفن همراهش ارسال‌ شد که از وي درخواست مي‌شود براي دريافت وجه به خودپرداز بانک مراجعه کند.

وي افزود: شاکي نيز طمع کرده و در حالي‌که مي‌دانسته پيام از طرف کلاهبرداران است يک حساب بانکي که وجه نقدي در آن نبوده را انتخاب و به درخواست کلاهبردار پاسخ مثبت مي‌دهد.

حسيني گفت: پس از گذشت پنج ماه از آن واقعه، 130 ميليون ريال وام به همين حساب واريز شده که کمتر از دو ساعت توسط فرد کلاهبردار از حسابش برداشت مي‌شود.

اين مقام انتظامي تصريح کرد: با تشکيل پرونده کارشناسان پليس فتا اقدامات خود را براي شناسايي متهم آغاز کرده و در ادامه موفق به شناسايي متهم شدند.

وي در اين مورد بيان کرد: هيچ ارگان و سازماني براي واريز وجه با عنوان برنده شدن، از افراد درخواست نمي‌کند به خودپرداز بانک مراجعه کند و همواره شهروندان بايد هشيار بوده و فريب اين‌گونه پيامک‌ها را نخورند.
*باشگاه خبرنگاران