کد خبر: ۸۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۳

چرا اسرائيل از بابت داعش نگران نيست؟

 آيا واقعا پيمان مبارزه با داعش امريکا به داعش حمله مي کند يا تنها راه را در برابر آن مي گشايد تا بتواند بر مناطق بيشتري مسلط شود و سرزمين هاي عربي بيشتري را به اشغال خود در آورد؟

موفقيت نيروهاي شبه نظامي داعش در اشغال نيمي از اراضي سوريه بعد از موفقيت هاي بزرگي که توانستند در عراق به دست آورند، آن هم در سايه حملات هوايي ائتلاف مبارزه با تروريسم به رهبري امريکا، پرسش هاي بسياري را به وجود آورده است.

از جمله اين که آيا واقعا پيمان مبارزه با داعش امريکا به داعش حمله مي کند يا تنها راه را در برابر آن مي گشايد تا بتواند بر مناطق بيشتري مسلط شود و سرزمين هاي عربي بيشتري را به اشغال خود در آورد. داعش آن قدر آسان در سرزمين هاي عربي سير مي کند که مي توان گفت ضرب المثل مشهور مثل حلوا سير کردن براي آن صادق است.

همچنين به نظر مي رسد که تمام اين تحرکات و فعل و انفعالات به شکل غريب و غامضي با نيات و اهداف اسرائيل مرتبط هستند. تنها اسرائيل در خاورميانه و شايد بتوان گفت در جهان است که از داعش نمي ترسد، همان طور که در گذشته از القاعده نمي ترسيد.

 در حالي که انتظار مي رود جريان هاي جهادي تندروي تروريستي مثل داعش که به طرفة العيني متولد مي شوند قبل از هر چيز حيات و بنيان رژيم صهيونيستي را هدف قرار دهند. در حالي که واقعيت کاملا عکس آن است. بر اساس واقعيت هاي موجود اين گروه هاي تروريستي حتي به اسرائيل نزديک هم نمي شوند. داعش فقط عليه مسلمانان و اعراب وارد عمل مي شود و آنها را مي کشد و بي خانمان مي کند و سرزمين ها و ناموس و زن و بچه شان را به تصرف خود در مي آورد.

از اين عجيب تر اين که عمليات وحشيانه داعش که حتي به آثار باستاني و تاريخي در عراق رحم نکرد به سرعت مي رود که همانند همان رفتار را بر ويرانه هاي سوريه اعمال کند گويي که سياستي طرح ريزي شده از سوي شيطان بزرگ در جريان است.

حقايق مرتبط با داعش باز هم اين سوال را به وجود مي آورد که واقعا نقش اسرائيل در افزايش تنش در منطقه چيست؟ شکي نيست که اسرائيل نقشي خطرناک در ساخت و تشديد اين تنش ها ايفا مي کند و با استفاده از ابزارها و وسايل گوناگون نظامي نسل چهارم جنگ ها تلاش دارد به اهداف شوم خود بدون دخالت مستقيم نظامي برسد. اسرائيل به کمک وسايل و ابزارهاي مدرن مي خواهد همه اهداف خود را محقق سازد و به بسياري از دستاوردهاي مورد نظر خود به هر قيمتي برسد. رفتاري که در اسرائيل سابقه دار است. وانگهي شکي نيست که اسرائيل در استفاده از هر گونه وسيله منافي اصول اخلاقي يد طولا دارد.

اين نقش شوم در سايه دولت نتانياهو در سال هاي گذشته به شدت افزايش يافته است، اين دولت با استفاده از سازمان هاي امنيتي ويژه خود توانسته در تشديد تنش ها و آشوب ها فعاليت سنگيني کند و پيش بيني مي شود که در سايه دولت جديد که همچنان افراطي است و حتي مي توان گفت افراطي تر از گذشته است، شديدتر هم بشود.

بر اساس واقعيت هاي جديد نتانياهو نمي تواند جنگ هاي مستقيم نظامي انجام دهد، براي همين تنها گزينه جايگزين براي او تخريب از درون کشورهاي هدف است. دولت نتانياهو به نقش هميشگي خود در بازي افزايش تنش ادامه مي دهد که نه تنها از حقايق صلح فرار کند بلکه بتواند بر منطقه نيز مسلط شود.

*ديپلماسي ايراني