کد خبر: ۸۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۷

شلوار گوگل در راه است

 تصور کنيد که براي رد يک تماس دريافتي در تلفن همراه خود مجبور نباشيد که گوشي را از جيب خود خارج کنيد. اين موضوع ايده جديد گوگل و شرکت لي‌وايز(levi’s) است که در حال کار برروي آن هستند.

به گزارش ايسنا به نقل از بيزينس اينسايدر، گوگل در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود در سانفرانسيسکو اعلام کرد در حال همکاري با لي وايز براي ساخت يک شلوار هوشمند هستند که به وسيله آن بتوان يک سري کارها را روي گوشي انجام داد.

اين اقدام در راستاي يک طرح بزرگ تر از سوي گوگل موسوم به "پروژه ژاکارد" است که اساسا نوعي نخ هوشمند است که به توليدکنندگان پارچه اين امکان را مي دهد که لباس هاي الکترونيکي را ساده تر توليد کنند.

هنوز درباره اين همکاري جزئيات بيشتري منتشر نشده اما گوگل در کنفرانس خود عملکرد پارچه اي را که با نخ هوشمند بافته شده به نمايش گذاشته است. بطوريکه با يک ضربه کوچک به آن مي‌توان موزيک را پخش يا متوقف کرد يا با کشيدن انگشت روي آن مي‌توان بلندي صدا را کنترل کرد.

گوگل اولين شرکتي نيست که روياي چنين ايده اي را در سر مي‌پروراند. تعداد زيادي از شرکت‌هاي کوچک و بزرگ در حال کار روي ساخت لباسي هوشمند هستند که با گوشي کاربر در ارتباط باشد.

اما به نظر ميرسد گوگل در حال ساخت نخي است که توليد اين لباس را ساده تر کند.

گوگل مي‌گويد، آنچه که در کنفرانس گوگل به نمايش گذاشته شده صرفا بخش کوچکي از اين پروژه عظيم است. طراحان و توسعه دهندگان بايد اپليکيشن‌هايي را مناسب اين نوع لباسهاي هوشمند طراحي کنند.