کد خبر: ۸۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۱

وجود فلزات سنگین در گوشت مرغ

 طبق اعلام سازمان دامپزشکی ، در گوشت مرغ فلزات سنگین دیده شده است که این موضوع یکی از سوژه های گزارش پیک بامدادی امروز بود .
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سازمان دامپزشکی علت وجود فلزات سنگین در گوشت مرغ را خوراک غیر استاندارد می داند که برخی کارخانه های تولید خوراک مرغ به مرغداران فروخته اند که البته این مساله موجب تعطیل شدن تعدادی کارخانه ها شده است و تعدادی دیگر هم تولیدات خود را اصلاح کرده اند .    
 
این گزارش به یکصد سال تجربه ایران در صنعت مرغ  و طیور اشاره کرد و افزود : کشور ما در نهمین رده تولید کنندگان مرغ جهان و بزرگترین تولید کننده گوشت مرغ در خاورمیانه قرار دارد.
 
گزارشگر همچنین با اشاره  به اینکه در حال حاضر 35 درصد پروتئین کشور از  صنعت مرغ و طیور تامین می شود  موضوعاتی از جمله  مکانیزه شدن  صنعت تولید مرغ و طیور، نوسان قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر و  بحثهایی درباره مثبت بودن آزمایش برخی گوشتهای آلوده به فلزات سنگین در مرغها را خاطرنشان کرد.
 
در این گزارش رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت : برخی کارخانه های تولید کننده خوراک دام و طیور برای پایین آوردن قیمت محصولشان ، مرتکب خطای استفاده از فلزات سنگین شده اند .
 
یوسفی افزود: ممکن است یک نوع اجزای دامی که برای مرغها استفاده می کنند دوگانه باشد یعنی هم مصرف خوراکی و هم مصرف صنعتی داشته باشد .
 
وی دلیل این استفاده نابجا را ارزانتر تمام شدن خوراک طیور عنوان کرد و گفت : از 20 روز گذشته نشانه هایی از وجود فلزات سنگین در مرغ دیده شده است .
 
بنابر این گزارش مصرف فلزاتی مانند ارسنیک ، جیوه ، سرب و روی ، آسیب های جبران ناپذیری را برای بدن انسان به دنبال دارد.     
 
در این گزارش دامپزشکی که خواسته است نامش محفوظ بماند گفت : متاسفانه وجود مواد خطرناکی که در برخی خوراک طیور دیده شده است به محصولات کشاورزی آغشته به فلزات سنگین مربوط است به عنوان نمونه ارسنیک یا سلنیوم که برای کشت صنعتی ذرت و گندم به کار می رود و در تولیدات کارخانه ای است برای خوراک طیور بکار می رود و مضر است .