کد خبر: ۸۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۸

انتقاد مطهري از لغو يک مراسم

  علي مطهري با اشاره به لغو مراسمي در کرج که به آن دعوت شده گفت: برنامه مورد اشاره درباره شعار سال « دولت و ملت، همدلي و همزباني» بود که بنده به همراه چند نفر ديگر دعوت بوديم. از حدود يک ماه پيش صحبت و موافقت شده بود.متأسفانه استاندار و فرماندار هم عقب نشيني و برنامه را لغو کرده اند.

در ادامه ايران گفت و گويي با غلي مطهري انجام داده است که مشروح آن در ذيل مي آيد:

آقاي مطهري برنامه کرج چرا لغو شد؟

برنامه مورد اشاره درباره شعار سال « دولت و ملت، همدلي و همزباني» بود که بنده به همراه چند نفر ديگر دعوت بوديم. از حدود يک ماه پيش صحبت و موافقت شده بود. آنطور که من شنيدم برخي مقامات غير مسئول کرج گفته اند اگر فلاني (مطهري) به اين برنامه بيايد، بدتر از حادثه شيراز عمل ميکنيم. متأسفانه استاندار و فرماندار هم عقب نشيني و برنامه را لغو کرده اند. فعلا نمي خواهم نام آن مقامات غير مسئول را ذکر کنم.

لغو برنامه را چه کسي به شما اطلاع داد؟ از طرف مسئولان استاني يا مخالفان شما در کرج پيغامي فرستاده نشد؟

خبر لغو را دعوت کنندگان به من اطلاع دادند. از جانب ديگران هيچ پيامي براي من ارسال نشد. برنامه مجوز داشته و سالن سخنراني هم تعيين و هزينه آن هم پرداخت شده بود ولي در آخرين لحظات مثل اينکه شوراي تأمين استان اجازه نداده است.

ظاهراً شوراي تأمين به برگزار کنندگان گفته اسم آقاي مطهري و اصغر زاده را حذف کنند و مراسم را نيز به مکان ديگري منتقل کنند؟

من درباره خودم شنيدم که گفته شده اگر فلاني نباشد مشکلي نيست. ظاهراً درباره ساير ميهمانان مشکلي نبوده است.

ظاهراً در همين زمان و مکان برنامه ديگري با حضور آقاي عليرضا پناهيان برگزار شده است؟

اين طور ميگفتند. متأسفانه دولت در اين موارد خوب عمل نميکند يعني عقب نشيني ميکند که اين به فضاي آزادي بيان و شعارهاي آقاي روحاني آسيب ميزند.

سواي برنامه سخنراني شما در مشهد که با تدابير خاصي برگزار شد، آيا ساير سخنرانيهاي شما با مشکل مواجه شده است؟

نه.اينطور نيست. قبلاً گفته شد در شهر کرد برنامه لغو شده که توضيح دادم اساساً موافقتي براي سخنراني در آنجا نداشتم. مسئولان محلي نبايد با يک تهديد عقب نشيني کنند. اگر کسي تهديد ميکند که از شيراز بدتر ميکنيم، استاندار و فرماندار بايد بگويند ما بر اساس قانون با شما برخورد ميکنيم. اگر يک بار جلو اينها بايستند ديگر تکرار نميشود.

ادامه اين فضا چه پيامدهايي بر جاي خواهد گذاشت؟

اينها عقب نشيني از اصول انقلاب است. آزادي بيان يکي از آرمانهاي انقلاب بوده است. اينکه دولت نتواند آن را حفظ کند نشانه ضعف اوست و ممکن است منجر به از دست دادن تدريجي حاميان خود شود.

برنامه کرج کلاً لغو شد يا به وقت ديگري موکول شده است؟

لغو شده است. البته من خيلي اصراري به حضور در اين برنامه ها ندارم؛ دعوت کنندگان پافشاري کردند و ما هم قبول کرديم.

*نداي ايرانيان