کد خبر: ۸۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۸

توضيحات «فريدون آسرايي» درباره همکاري با خواننده رپ زيرزميني

چندي پيش و در اوايل ارديبهشت‌ماه تک‌آهنگ مجازي با نام «نيستي»‌ با همکاري فريدون آسرايي و يکي از خوانندگان سبک رپ - آرمين زارعي (معروف به آرمين 2afm) در فضاي مجازي منتشر شد که به يکي از آهنگ‌هاي پرشنونده اين روزها تبديل شده است.
به گزارش ايسنا، فريدون آسرايي در گفت‌گو با «عصر ايران» دليل همکاري خود را با آرمين زارعي را اين‌گونه بيان کرد: ما در موسيقي خودمان خيلي اجازه انجام نوآوري نداريم اما شايد اين نوع همکاري‌ها باب فعاليت‌هاي زيادي را باز کند. به نظر من اين‌گونه کارها اگر بتواند پيام مثبتي را برساند و در جامعه تاثير مثبتي بگذارد، مي‌تواند بسيار موثر باشد.
آسرايي بازخورد اين اثر مشترک را به مردم واگذار کرد و گفت: اگر من بتوانم کلام بد را تبديل به کلام خوب کنم و آن را وارد جامعه کنم، چرا اين کار را نکنم؟
وي به سابقه موسيقي رپ يا بحر طويل اشاره کرد و با گلايه از اينکه عده‌اي اين نوع موسيقي را مبتذل و سطح پايين مي‌دانند، گفت: با مجوز دادن به اين‌گونه کارها اقدام رو به جلويي انجام دهيم تا کارهاي زيرزميني به انفجار تبديل نشوند.
خواننده تک‌آهنگ «نيستي»، آرمين زارعي را جوان خوب و مودبي توصيف کرد و ادامه همکاري‌شان را وابسته به چگونگي بازخورد کار اولشان دانست.
مروري بر موسيقي آسرايي نشان مي‌دهد که يکي از ويژگي‌هاي بارز کارهاي او جوان‌پسندبودنشان است و اين خصيصه نه‌تنها در موسيقي‌اش که در شخصيت او نيز مشهود است. اين خواننده که در آستانه ۶۰ سالگي‌ مخاطبان جوان زيادي را به کنسرت‌هاي خود مي‌کشاند، در اين خصوص گفت: همکاري با جوانان مرا جوان نگه داشته است. جواني يک حس است؛ شما مي‌توانيد 20 ساله باشيد اما حس پيري کنيد، مي‌توانيد 60 ساله هم باشيد و حس جواني کنيد. من هر هفته با جوان‌هايي که بعضا سن آنها زير ۲۰ سال است ورزش مي‌کنم.
آسرايي که مدتي هم در کانادا زندگي مي‌کرده، تهيه آلبوم جديد و همچنين بودن در کنار خانواده‌اش را دليل بازگشت خود به ايران برشمرد و گفت: وقتي ديدم مادرم در نبود من و برادرم چقدر سختي کشيده، تصميم گرفتم در ايران بمانم.