کد خبر: ۸۷۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۵۴

پرونده اسیدپاشی اصفهان به کجا رسید؟

آنچه که مورد تاکید و تایید مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و دست اندرکاران اجرای کشور قرار دارد، توجه جدی به قانون است.

فرماندار اصفهان از پیگیری پرونده اسید پاشی و موضوع آب زاینده رود، همچنین عزم مجریان انتخابات در دومین حوزه انتخابیه کشور برای برگزاری انتخاباتی قانونی، بی طرفانه و پرشور خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، فضل الله کفیل در رابطه با فراهم کردن زیر ساخت های شکل گیری انتخابات پرشور در اصفهان، اظهار کرد: در 4 انتخابات بزرگی که در کشور برگزار می شود، ما مرُ قانون را مورد تاکید قرار می دهیم. آنچه در خصوص انتخابات ذکر می کنیم، حساسیت بالایی دارد و باید برای برگزاری هر چه بهتر آن، مر قانون رعایت شود. این بدان معناست که آنچه که در قانون اساسی بیان شده است، مبنای کار قرار گیرد و قانون موضوعی که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده است، در دستور کار دست اندرکاران اجرا و نظارت بر انتخابات قرار بگیرد.

وی افزود: آنچه که مورد تاکید و تایید مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و دست اندرکاران اجرای کشور قرار دارد، توجه جدی به قانون است.

فرماندار اصفهان همچنین خاطر نشان کرد: کلانشهر اصفهان به این دلیل که مرکز حوزه انتخاباتی مجلس خبرگان، حوزه ارامنه جنوب کشور و حوزه انتخابیه 5 نماینده برای شهرستان است، به نوعی دومین حوزه انتخابیه کشور محسوب می شود، لذا حساسیت ویژه ای دارد و آنچه که در اجرای انتخابات مورد توجه است، رعایت موازین قانونی، رعایت بی طرفی و رقم زدن فضایی که انتخابات پرشور یرگزار شود، است.

کفیل که با جمارات گفتگو می کرد در پاسخ به سئوالی درباره اینکه وضعیت آب زاینده رود در نهایت به کجا رسید؟ گفت: آب زاینده رود از ابتدایی که از سرچشمه زاینده رود جاری شده در یک تاریخ طولانی در این بستر جاری بوده است. در این سال‌هایی که گذشت، خشک سالی طولانی مدتی در منطقه به وجود آمده است و مشکلاتی متوجه زاینده رود و بهره برداران از این رودخانه بوده است.

وی ادامه داد: برای حل مشکل آب زاینده رود، اقداماتی مانند تنظیم سند 9 ماده ای در شورای عالی آب انجام شده است و برای اجرایی کردن این سند، شورای هماهنگی حوزه ی آبریز زاینده رود، با ریاست وزیر نیرو و با حضور استانداران چهارمحال بختیاری، اصفهان و یزد تشکیل شده است.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: امسال با شرایطی که رقم خورد، فعال بودن زاینده رود را در دو فصل سال شاهد بودیم و امیدواریم با اجرایی کردن سند 9 ماده ای شورای عالی آب در خصوص این رودخانه، زاینده رود از حالت فصلی خارج شده و به یک رود خانه دائمی تبدیل شود.

وی در رابطه با پیگیری پرونده اسید پاشی اصفهان و آخرین خبرها از این پرونده نیز تصریح کرد: این موضوع به شدت در دستور کار همه ی مسئولان ذیربط است و پیگیری های آن به صورت منظم در حال انجام است و امیدواریم که عوامل این حادثه به زودی دستگیر شوند.

کفیل با این توضیح که در روزهای گذشته مظنونی در رابطه با پرونده اسیدپاشی اصفهان دستگیر شد، گفت: در روزهای گذشته، مظنونی در این رابطه در اصفهان دستگیر شد که اقدامات و جرائم دیگری انجام داده بود و از مظنونین اصلی این پرونده بود که بعد از انجام بررسی به این نتیجه رسیدند که این فرد متهم این پرونده نیست، ولی این موضوع فراموش شدنی نیست و پرقوت در حال پیگیری است.