کد خبر: ۸۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۷۰

کانديداي رياست‌جمهوري آمريکا: ايران هسته‌اي بزرگ‌ترين تهديد براي ماست

فارس/ سناتور ليندسي گراهام بعنوان يکي ديگر از جمهوري‌خواهان به صف نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري سال 2016 پيوست و در همان بدو فعاليت‌هاي انتخاباتي به «تهديد ايران هسته‌اي» پرداخت.

سناتور ليندسي که به واسطه مواضع ضدايراني خود در مذاکرات هسته‌اي در رسانه‌هاي ايران شناخته شده، براي شرکت در رقابت‌هاي انتخاباتي سال آينده آمريکا و نشستن بر مسند رياست‌جمهوري اعلام آمادگي کرد.

بر اساس خبر سي‌ان‌ان، «گراهام» در اولين سخنراني به عنوان نامزد رياست‌جمهوري گفت: «هيچ ميانه‌رويي در ايران نيست؛ بزرگ‌ترين تهديد براي ما، بلندپروازي‌هاي هسته‌اي اسلام‌گرايان تندرويي است که ايران را کنترل مي‌کنند.»

نماينده جمهوري‌خواهان کاليفرنياي جنوبي در سنا در ادامه گفت: «همزيستي مسالمت‌آميز ما با اسلام افراط‌گرايانه، غيرممکن است و اين اوباما بود که با اقدامات خود، امنيت ما را کاهش داد و باعث شد که اسلام افراطي در دنيا گسترده شود.»

ليندسي گراهام 60 ساله به مقايسه خود با ديگر کانديداهاي رياست‌جمهوري پرداخت و گفت: «من در خصوص امور مربوط به امنيت ملي از هر کانديداي ديگري، باتجربه‌ترام، حتي از هيلاري (کلينتون).
هيلاري رودهام کلينتون، همسر بيل کلينتون رئيس‌جمهور اسبق آمريکا است که خود نيز در دولت اول اوباما، وزير خارجه کشورش بود. خانم کلينتون از سوي دموکرات‌ها براي شرکت در رقابت‌هاي انتخاباتي 2016 اعلام کانديداتوري کرده است.