کد خبر: ۸۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۲

حسين شريعتمداري در مصاحبه با شبکه سي‌بي‌اس‌نيوز: به خاطر توقعات غير معقول احتمالا توافقي در کار نخواهد بود

فارس/ حسين شريعتمداري طي مصاحبه با شبکه سي‌بي‌اس‌نيوز گفت: به خاطر مواضع آمريکا ممکن است «هيچ توافقي» تا پايان ماه ژوئن صورت نگيرد و حتي احتمال عدم گونه توافق به طور کامل در اين ماجرا وجود دارد.

«اليزابت پامر» خبرنگار شبکه خبري «سي‌بي اس نيوز» در گزارشي از تهران نوشت: مذاکرات هسته‌اي در حالي ادامه مي‌يابند که طرفين در زمينه دو موضوع بسيار داغ که رفع فوري تحريم‌ها عليه ايران بمجرد حصول توافق و نيز دسترسي بازرسان بين‌المللي به تاسيسات نظامي ايران براي تاييد عدم تلاش اين کشور در ساخت سلاح هسته‌اي مي‌باشد، درگير هستند.

خبرنگار سي‌بي‌اس نيوز در ادامه گزارش خود از تهران نوشت: ايران لغو فوري و کامل تحريم‌ها را در صورت هرگونه توافق نهايي خواستار است اما آمريکا در اين زمينه معتقد به رويکرد آهسته‌تر مرحله‌اي است. آمريکا از يک طرف مي‌گويد که بازرسي از تمامي مکان‌هاي نظامي ايران ضروري است اما فرمانده کل قواي ايران در مقابل عنوان مي‌کند که اين خواسته «مطلقا غير ممکن» است.
پامر در ادامه گزارش خود و در تلاش براي نشان دادن تاثير تحريم‌ها عليه مردم ايران مدعي شد که زندگي در اين کشور بخاطر اعمال تحريم‌ها بشدت دشوار شده و مردم خواهان پيشرفت در گفت‌وگوهاي هسته‌اي هستند.
وي در ادامه نوشت: همچنين برخي مواقع در تهران اصولگرايان شعارهاي ضد آمريکايي سر داده و پرچم اين کشور را آتش مي‌زنند.

خبرنگار شبکه سي‌بي‌اس نيوز در ادامه گزارش خود با «حسين شريعتمداري» مسئول روزنامه «کيهان» مصاحبه‌اي کوتاه انجام داده و در اين باره نوشت: حسين شريعتمداري مدير مسئول روزنامه کيهان و از چهره‌هاي بسيار معروف اصولگراي ايران تاکيد کرده است که به خاطر مواضع آمريکا که در بالا بدان اشاره شد، ممکن است «هيچ توافقي» تا پايان ماه ژوئن (تير) صورت نگيرد و حتي احتمال عدم گونه توافق به طور کامل در اين ماجرا وجود دارد.

پامر البته در ادامه گزارش خود با فرافکني نوشت: حسين شريعتمداري در حالاي از واژه « هرگز» در مسير توافق هسته‌اي استفاده کرده که ميليون‌ها نفر در ايران مخالف با اين مسئله هستند.
خبرنگار سي‌بي‌اس نيوز در خاتمه خاطر نشان ساخت که با نزديک شدن به مهلت پاياني مذاکرات، دو مانع اساسي همچنان وجود دارند و طرفين بر تلاش خود در زمينه حل اين مشکلات تا قبل از ژوئن تاکيد مي‌کنند.