کد خبر: ۸۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۲

جالب‌ترين قوانين رانندگي در جهان

 براي رانندگي قوانين مختلفي وجود دارد که راننده ها را محدود کرده و مانع از بروز حادثه مي شود. در ميان قوانين رانندگي در کشورها، قوانين عجيب و غريبي هم ديده مي شوند که در نوع خود جالب و جذاب هستند.

دانمارک
بررسي زير خودرو پيش از رانندگي براي کساني که دليل خوبي دارند براي ترسيدن از احتمال وجود بمبي زير خودروي شان کاملاطبيعي است مانند وضع افسرهاي پليس ايرلند شمالي اما در دانمارک قانوني هست که راننده را پيش از حرکت موظف مي کند زير خودرو اش را حتما نگاه کند که مبادا کسي زير آن خوابيده باشد!همچنين در اين کشور و کشورهاي چک و سوئد بايد هنگام رانندگي در روز روشن، از نور بالااستفاده شود. در حقيقت تحقيقات نشان داده است هنگامي که برخي خودروها از نور بالااستفاده مي کنند، ساير رانندگان حواس خود را به وسايل نقليه اطراف بيشتر جمع مي کنند، به اين ترتيب آمار تصادفات کاهش مي يابد.

اسپانيا
يک قانون عجيب در برخي شهرهاي اسپانيا وجود دارد که توضيحي منطقي نمي توان درباره آن پيدا کرد و آن، اين است که در اين شهرها، روزهاي فرد اگر قصد پارک کردن خودروي تان را داريد بايد مقابل خانه هايي با پلاک هاي فرد پارک کنيد و روزهاي زوج مقابل خانه هاي با پلاک زوج!البته قانون ديگرشان به نظر منطقي مي آيد و آن، اين است افرادي که چشم هاي شان بسيار ضعيف است و مجبور به عينک هاي ذره بيني به ويژه ضخيم هستند بايد يک عينک اضافي در خودروي شان داشته باشند، در غير اين صورت جريمه خواهند شد.

سوييس و بلژيک
سوييس دوست دارد همه چيز را متفاوت از ديگر کشورهاي دنيا انجام دهد. هرکس در اين کشور قصد دوچرخه سواري دارد بايد بيمه سالانه خريداري کرده و بر چسب آن را به دوچرخه اش نصب کند.
در بلژيک درست به عکس سختگيري هاي سوييس دوچرخه سوارها مي توانند در هر جهت حتي در خيابان هاي يکطرفه دوچرخه سواري کنند و کسي با آنها کاري نداشته باشد.

ژاپن
ژاپني ها در جهان به مودب بودن بسيار معروف هستند و اين مورد در قوانين راهنمايي و رانندگي شان نيز ديده مي شود. در اين کشور اگر هنگام عبور با ماشين، آب موجود در جاده روي عابر پياده پاشيده شود، راننده آن خودرو جريمه خواهد شد.

آلمان
مراقب باشيد باک بنزين تان خالي نشود زيرا به شدت براي تان گران تمام مي شود. درواقع در آلمان يکي از جرايم سنگين رانندگي به تمام کردن بنزين در بزرگراه ها مربوط مي شود. اگر بنزين خودروي تان تمام شد و سپس مجبور شويد از خودروي تان پياده شده و مسيري را پياده روي کنيد، علاوه بر اينکه به دليل خالي بودن باک بنزين و بي توجهي به آن جريمه مي شويد بلکه بايد براي پياده روي در بزرگراه و به خطر انداختن جان خود و ديگران نيز جريمه بپردازيد.

قبرس
وقتي در قبرس رانندگي مي کنيد توصيه مي شود يک کاغذ برداشته و روي آن غذا، نوشيدني و بوق بنويسيد و روي داشبورد بچسبانيد. اين کار باعث مي شود فراموش نکنيد موقع رانندگي، خوردن و نوشيدن و بوق زدن ممنوع است. بوق زدن نيز نه تنها نزديک بيمارستان ها بلکه در منطقه مسکوني نيز ممنوع است مگر اينکه يک مورد کاملاضروري پيش بيايد. (قابل توجه رانندگان عزيز تهراني که کلادست شان از روي بوق برداشته نمي شود). علاوه بر اين اگر راننده با دست و صورتش براي ديگران شکلک هاي غيراخلاقي درآورد يا حتي دست خود را از خودرو بيرون آورد حتما جريمه خواهد شد و همچنين نيم ساعت قبل از غروب تا نيم ساعت بعد از طلوع خورشيد، چراغ هاي خودرو بايد روشن شو د.

روسيه
رانندگي با خودروي کثيف در حدي که بتوانيد روي آن عکس کشيده يا مطلبي بنويسيد ممنوع است و بدون ترديد جريمه مي شويد. درضمن کسي حق ندارد خودرو اش را در ملاعام بشويد و بايد خودروي خود را به کارواش ببرد.

يونان
پليس يونان واقعا در برابر پارک غيرقانوني خودرو کم تحمل است. آنها مي توانند پلاک خودرويي را که غيرقانوني پارک کرده است، مصادره کنند.

فرانسه
در فرانسه رانندگان مجبور هستند در خودروي خود مانند شرکت هاي بيمه دستگاه تشخيص مصرف نوشيدني الکلي داشته باشند.

اتريش
اگر به مرکز شهر وين رانندگي کنيد، يک علامت راهنمايي و رانندگي خواهيد ديد که تصوير بوق زدن ممنوع را دارد. در اين بخش از شهر تحت هيچ شرايطي حق نداريد بوق بزنيد و الاجريمه خواهيد شد.

آفريقا ي جنوبي
در آفريقاي جنوبي، اگر در جاده اي، چوپان و گله اي حضور داشته باشد حق تقدم با اوست. راننده بايد خودروي خود را متوقف کند تا چوپان گله خود را از ميان جاده عبور دهد، در غير اين صورت جريمه خواهد شد.

امريکا
در امريکا نيز قانون هاي عجيب هست. در مونتانا حمل گوسفند در کاميون بدون حضور فردي به عنوان ناظر غيرقانوني است. در نوادا نيز حمل شتر در بزرگراه ها غير قانوني است. در برخي ايالت هاي امريکا وقتي در چهارراهي چراغ راهنمايي و رانندگي ندارد، حق تقدم با کسي است که زودتر رسيده است. در واقع وقتي رانندگان به چهارراه مي رسند بايد کاملاتوقف کنند و بعد به حافظه شان فشار بياورند تا يادشان بيايد که کدام يک زودتر رسيدند و سپس با رعايت حق تقدم عبور کنند.

کاستاريکا
در اين کشور اگر کسي حين رانندگي نوشيدني الکلي بنوشد و رانندگي کند، مشکلي برايش پيش نمي آيد، اما اگر تصادف کند و الکل خونش از حد مجاز بالاتر باشد، جريمه نقدي نمي شود، او يکراست به زندان مي رود.

*تابناک