کد خبر: ۸۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۰

خداحافظی 60 روزه با 90

 برنامه نود دوشنبه شب درحالی بعد از مشخص شدن قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی برای آخرین بار در فصل جاری پخش شد که در مجموع گزیده‌ای از برنامه‌های مختلف بود، از لیگ قهرمانان آسیا تا لیگ دسته اول فوتبال ایران، برنامه‌ای که در مجموع حدود چهار ساعت به روی آنتن رفت.
 
بررسی رقابت تیم‌های فوتبال پرسپولیس و نفت تهران مقابل تیم‌های الهلال و الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا از جمله ویژه برنامه‌های دوشنبه شب برنامه نود بود. پرسپولیسی‌ها با باخت سه بر صفر از دور رقابت‌ها حذف شدند تا نفت تهران تنها تیم باشگاهی ایران در جمع هشت تیم برتر آسیا باشد. آن‌ها هرچند در این دیدار شکست خوردند، اما توانستند با توجه به گل زده در خانه حریف به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.
 
جوانگرایی لیگ
صدرنشینی سایپا با 11 بازیکن نکته جالب بخش جوانگرایی بازیکنان لیگ بود. پس از پخش کلیپی درباره بازیکنان جوان مهدی تاج رییس سازمان لیگ فوتبال ایران به روی آنتن آمد. تاج با اشاره به اینکه لیگ برتر فصل آینده نیز با 16 تیم دنبال خواهد شد، گفت: از نظر امکانات شرایط برگزاری لیگ با 18 تیم را نداریم.
 
وی درباره بند جوانگرایی در لیگ برتر که باشگاه‌ها ملزم به رعایت آن شدند نیز، خاطر نشان کرد: رقم قرارداد 263 بازیکن لیگ به دلیل جوان شدن تغییر کرد و لیگ توسط کسانی چرخید که کم درآمد بودند.
 
تاج با بیان اینکه از سه شنبه نقل و انتقالات لیگ برتر آغاز می‌شود، گفت: تیم‌هایی که تیم "ب" دارند می‌توانند از تیم دومشان بازیکن بگیرند. این موضوع در فوتبال دنیا رایج است، آن‌ها می‌توانند در هر هفته‌ای با تیم دومشان نقل و انتقال بازیکن داشته باشند.
 
رییس سازمان لیگ همچنین درباره کم شدن میزان تماشاگران، اظهار کرد: ما در سال جاری هیچوقت حال پرسپولیس و استقلال را خوب ندیدیم. این دو تیم کانون توجه هستند و کمبود تماشاچیان لیگ هم به همین مسئله مربوط می‌شود. این دو تیم باید واگذار می‌شدند اما از این تغییر رویه هم استقبال می‌کنیم و امیدواریم ثبات مدیریت داشته باشند.
 
وی همچنین به وضعیت تیم‌های پدیده، سیاه جامگان، صبای قم و فولاد نوین خوزستان اشاره کرد و گفت: پدیده دچار اشکالات جدی شده است. سیاه جامگان هنوز جلو نیامده و وضعیتش مشخص نیست. صبای قم قصد فروش دارد اما اجازه داده نخواهد شد تیمی از جایی به جای دیگری برود، فولاد نوین مشکل ساختاری دارد، اگر اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل این تیم متمایز باشند مشکلی نخواهد بود.
 
تادئو بدترین خرید و نانگ بهترین خرید لیگ
تادئو مهاجم پرسپولیس به عنوان بدترین خرید چهاردهمین دوره لیگ برتر انتخاب شد، هرچند نقل و انتقال بازیکنانی همچون محسن مسلمان، سیاوش اکبرپور و میلاد نوری دست کمی از او نداشتند. اما به ترتیب آلویز نانگ، فرزاد حاتمی، کاوه رضایی، پژمان نوری و آندرانیک تیموریان به عنوان بهترین خریدهای نیم فصل لیگ چهاردهم انتخاب شدند.
 
تبانی در لیگ یک
باز شدن پرونده تبانی در لیگ یک بخش دیگر برنامه این هفته نود بود. درودگر به عنوان مدیرعامل تیم فوتبال نساجی قائم شهر و در جایگاه شاکی و سیف‌الدینی مدیرعامل تیم فوتبال مس کرمان در جایگاه متهم به روی آنتن آمدند. درودگر اعلام کرد که تیم فوتبال مس در 8 بازی موفق شده هفت پیروزی و یک تساوی کسب کند درحالی که پس از اعتراض و فشارهای تیم نساجی قائم شهر در چهار بازی پایانی خود تنها یک امتیاز به دست آورده است.
 
در ادامه درودگر نسبت به پیامک‌های مشکوک رد و بدل شده بین مدیرعامل تیم فوتبال مس و فردی که به عنوان واسطه از او نامبرده می‌شود خواستار توضیح شد که جواب‌های مدیرعامل مس برایش قانع کننده نبود. همچنین درودگر از سیف‌الدینی به صراحت سوال پرسید که چگونه در ازای نامه‌ای که نه امضا داشته، نه تاریخ و نه شماره نامه پول پرداخت کرده است؟ پاسخ مدیرعامل باشگاه مس نیز این بود که ما در باشگاه مس بدون امضای اعضای هیئت مدیره برخی کمک‌های مالی را انجام می‌دهیم.
 
مهمانان نود
یحیی گل محمدی، علیرضا منصوریان مهمانان آخرین برنامه نود در فصل اخیر بودند. این دو مربی موفق لیگ به شرایط تیم‌هایشان از ابتدا تا انتهای فصل اشاره کردند و به صورت تلفیقی به صحبت پرداختند. گل محمدی وضعیت ذوب آهن را در ابتدای لیگ نامساعد توصیف کرد. وی با اشاره به اینکه ذوب آهن از تیم‌های مدعی سقوط بود، بیان کرد: مشکلات از سال‌های قبل گریبانگیر تیم شده بود و بازیکنان از نظر روحی شرایط خوبی نداشتند و اعتماد به نفس تیم در مجموع سطح پایینی داشت.
 
علیرضا منصوریان نیز با اشاره به شرایط تیم فوتبال نفت در فصل اخیر، عنوان کرد: خیلی کمبودهای تیم نفت را خودمان جبران کردیم، ما حتی هتلمان را که تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و فولاد در آن مستقر می‌شدند تغییر دادیم چرا که با توجه به قیمت معمولی بازیکنانمان نمی‌خواستیم که بابت برخی چیزها تحت فشار قرار بگیرند.
 
وی ادامه داد: راهکارمان برای جمع کردن هوادار خوب بازی کردن بود و توانستیم با تلاش و زحمت نداشته‌هایمان را جبران کنیم.
 
سرمربی تیم فوتبال نفت تهران درباره رفتنش به استقلال تهران نیز، گفت: استقلال و پرسپولیس بحث من یا یحیی نیست، اگر قرار است جابه جایی انجام شود باید ایده‌ها عوض شوند. زمانی که ما به نفت یا ذوب آهن رفتیم ساختارها آماده بود و مقاومتی وجود نداشت. نمیتوانم هم اکنون بگویم در نفت می‌مانم یا به استقلال می‌روم. باید ابتدا ببینم استقلال یا پرسپولیس بستر پذیرش ایده‌های امثال من و یحیی را دارد یا صرفا قرار است فرد یا بازیکنی جا به جا شود.
 
مسابقه پیامکی
نظرسنجی در مورد بهترین گل لیگ چهاردهم سوال پیامکی این هفته برنامه نود بود. گل های حسین بادامکی، فرزاد حاتمی، غلامرضا رضایی، سروش رفیعی، فرید کریمی و میلاد میداوودی در گروه بهترین گل های لیگ قرار گرفته بودند که در نهایت گل غلامرضا رضایی به عنوان بهترین گل چهاردهمین دوره لیگ برتر انتخاب شد.

منبع: ایسنا