کد خبر: ۸۸۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۲

هشدار به مشترکان 10 سيم کارته

  مشترکاني داراي بيش از 10 سيم کارت تا پايان خرداد ماه فرصت دارند به امور مشترکين مراجعه کنند و در صورت عدم مراجعه،‌ تمامي سيم کارت اين افراد از ابتداي تير ماه قطع مي‌شود.

دي ماه سال گذشته بود که به دنبال کلاهبرداري‌هاي موبايل طرحي از سوي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات و با همکاري اپراتورها براي احراز هويت مشترکان موبايل و مشخص شدن اطلاعات مالکان تمام سيم‌کارتهاي فعال موجود در بازار آغاز شد.

در مرحله اول از مشترکان موبايلي که کد ملي آنها هنگام خريد سيم‌کارت در سامانه اپراتورها ثبت نشده بود درخواست شد که شماره کارت ملي خود را براي اپراتور ارسال کنند چرا که در غير اينصورت سيم کارت آنها يک طرفه و پس از مدتي قطع مي‌شد.

براي اجراي اين آيين نامه، اپراتور همراه اول اقدام به ارسال پيامکي با سرشماره "همراه اول" براي مشترکاني کرده است که اطلاعاتشان تکميل نيست و از آنها خواسته که کد ملي خود را به شماره 8980 پيامک کنند.

در همين حال اپراتور ايرانسل نيز در پيامي با سر شماره "ايرانسل" از مشترکاني که سيم‌کارتشان داراي اطلاعات ناقص است خواسته بود کد ملي خود را به شماره 272 ارسال کنند.

به گفته معاون رگولاتوري هر دو اپراتور به يک اندازه سيم کارت بي‌هويت داشتند.

در ادامه ساماندهي سيم‌کارتها، اعلام تعداد سيم‌کارت‌هاي ثبت شده به نام فرد حقيقي و مشترکاني که بيش از 10 سيم‌کارت اعتباري و يا دائمي به نامشان ثبت شده بود، از فروردين ماه آغاز شد و پس از استخراج اطلاعات افراد حقيقي داراي بيش از 10 سيم کارت معاون نظارت اعمال مقررات رگولاتوري از اجراي مرحله دوم طرح ساماندهي سيم‌کارتهاي فاقد اطلاعات مشخص خبر داد و گفت: با توجه به اينکه افراد حقيقي از نظر قانوني نمي‌توانند بيش از 10 سيم کارت داشته باشند ، در مرحله دوم اجراي طرح ساماندهي سيم کارت‌هاي فاقد اطلاعات مشخص به تمامي مشترکان اين سيم‌کارتها پيامکي ارسال مي شود تا با مراجعه به امور مشترکين اپراتور خود، سيم‌کارتهاي فعال مورد نيازشان را اعلام کنند.

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر در اپراتور ايرانسل هزار و 745 مشترک اعتباري و در اپراتور همراه اول 620 مشترک دائمي و 35 هزار و 32 مشترک اعتباري بيش از 10 سيم‌کارت دارند، درباره مهلت زمان مراجعه به امور مشترکين عنوان کرد: مشترکان داراي بيش از 10 سيم‌کارت تا پايان خرداد ماه جاري فرصت دارند به امور مشترکين اپراتور خود مراجعه کنند و در صورت عدم مراجعه ، تمامي سيم کارتهاي اين افراد از ابتداي تير ماه قطع مي‌شود.

*باشگاه خبرنگاران