کد خبر: ۸۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۲

برانكو: شايد ديگر برنگردم!


برانكو ايوانكويچ سرمربي سابق تيم‌ملي كه روزهاي سختي را در پرسپوليس مي‌گذراند، در آخرين شب حضورش در تهران در مورد مسائل پرسپوليس و آينده كاري‌اش در پرسپوليس  با «قانون» به گفت‌وگو پرداخت.  
 
به نظر مي‌رسد در بازي با الهلال بيش از حد محتاط بوديد.
در اين بازي بعد از خوردن گل دوم، رو به جلو بازي كرديم و موقعيت هم داشتيم كه به گل برسيم ولي بد شانس بوديم و در حالي كه رو به جلو بازي مي‌كرديم روي ضد حمله گل سوم را خورديم.
 
به نظرتان اگر كمنداني زودتر به بازي مي‌آمد، نمي‌توانست نتيجه بازي را تغيير دهد؟
كمنداني بازيكني است كه آينده درخشاني را پيش رو دارد و ما اولين كادر فني بوديم كه از اين بازيكن استفاده كرديم. اين بازيكن يك اميد بزرگ براي ماست. در آن لحظه، ما گل دوم را خورديم و نياز داشتيم تا با بازيكنان با تجربه رو به جلو حركت كنيم ولي خب دستمان بسته بود. عليپور هم به خاطر زدن گل وارد زمين شد ولي متاسفانه نتوانست خوب عمل كند.
 
عده‌اي معتقد بودند بنگر به دليل مذاكره با تيم‌هاي ديگر، كنار گذاشته شد.  
بنگر مصدوم بود و تحت درمان كادر پزشكي بود. همان چند بازي را هم با تزريق آمپول به ميدان رفت. در اين يك ماه و دو ماه و نيم اخير تمرينات متداوم هم نداشته و در شرايط بازي نبوده است.
 
قرارداد گابريل تمام شد و او از ايران رفت. به نظر مي‌رسد اعتقادي به بازي او نداريد؟
درمورد به اتمام رسيدن قرار داد خبري ندارم ولي بازيكن خارجي كه به پرسپوليس مي‌آيد بايد كيفيت به مراتب بالاتري داشته باشد و در آن پست كه ايشان بازي مي‌كردند بايد جنگنده‌تر و خطرناك‌تر ظاهر مي‌شد كه اينگونه نبود.
 
ظاهرا از ايران مي‌رويد. اين رفتن بازگشتي هم دارد؟
بله درست است. اين امكان وجود دارد چون در باشگاه هنوز خيلي از موارد مشخص نشده و مشكلات همچنان پا برجا هستند.
 
يكي از بازيكنان خوب پرسپوليس در فصل اخير طارمي بود. قصد داريد او را حفظ كنيد؟
مهدي طارمي يك استعداد بزرگ در ايران است و اگر برود متاسف خواهم شد ولي من مي‌توانم او را درك كنم، چون بين همه بازيكنان كمترين قرار داد متعلق به اوست.
 
چند روز پيش ليستي از بازيكنان مدنظرتان منتشر شد. اين ليست واقعيت دارد؟
نه هنوز هيچ ليستي براي فصل آينده داده نشده است چون كه وضعيت باشگاه هنوز مشخص نيست و هم‌چنين از بودجه باشگاه هم اطلاعي ندارم.
 
اگر ماندگار شديد از كشورتان (كرواسي) هم بازيكن براي پرسپوليس مي‌خريد؟
در حال حاضر دو بازيكن مد نظر ما هستند اما قبل از هر چيز بايد وضعيت باشگاه و بودجه فصل آينده مشخص شود.
 
از اميدها هم بازيكني مدنظرتان هست؟
به طور قطع در اردوي آماده‌سازي از چندين بازيكن تيم اميد استفاده خواهيم كرد و بيشتر حواس‌مان را به روي آكادمي معطوف خواهيم كرد.
 
براي دروازه‌باني گزينه‌هايي مثل رحمتي و بيرانوند هم مطرح شده‌اند آيا اين موضوع صحت دارد؟
سوشا مكاني دروازه‌باني با توانايي فني بسيار بالاست كه در چند بازي آخر عملكردي فوق‌العاده از خود به نمايش گذاشت كه حتي به تيم ملي هم دعوت شد ولي دروازه‌بان دوم تيم بسيار جوان است و ما بايد به اين گزينه‌ها فكر كنيم.
 
در خط هافبك، آيا آندرانيك تيموريان جزو گزينه‌هاي شماست؟
آندرانيك يك بازيكن بزرگ است و كيفيت بازي‌اش هر مربي را مجاب مي‌كند تا او را به خدمت بگيرد و خدمات زيادي در رده ملي به كشور ارائه داده است ولي هم اكنون او با باشگاه تراكتور سازي قرارداد دارد و باشگاه ما هم وضعيت مشخصي ندارد.
 
حرف آخرتان براي هواداران پرسپوليس چيست ؟آيا اميدوارشان مي‌كنيد كه برگرديد و اوضاع را سر و سامان دهيد؟
من چند ماه خوب را با آنها سپري كردم و در كنار آنها لذت بردم. آنها يار دوازدهم ما بودند و ما توانستيم بازي‌ها را با كمك آنها به سرانجام برسانيم. چهار بازي النصر، بنياد كار، استقلال و الهلال خاطره انگيز بودند و برد در مقابل اين تيم‌ها فقط با كمك هواداران به دست آمد. قطعا سرمايه اصلي پرسپوليس همين هوادار است و اميدوارم همه چيز به نفع اين هواداران شود.