کد خبر: ۸۸۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۵

معيني: مظلومي کاريزما ندارد، منصوريان نبايد بيايد

 مسعود معيني عضو هيات مديره استقلال در مورد گزينه هاي مربيگري اين تيم عنوان کرد بهترين فرد براي استقلال خود آقاي قلعه‌نويي است.

معيني گفت: من به عنوان عضو هيات مديره استقلال اجازه دارم که در صورتي که مشکلي از تيم ديدم انتقاد کنم. اگر آقاي قلعه‌نويي از حرف هاي من ناراحت شده، من انتظار دارم که خودش در اين مورد صحبت کند نه اينکه ميرشاد ماجدي بيايد به نادرست حرف هايي را برعليه من بزند که من از فوتبال دور هستم.

زماني که ماجدي متولد نشده بود استقلال با گل من قهرمان آسيا شد
زماني که هنوز آقاي ماجدي متولد نشده بود، من مربي تيم‌ملي بودم و استقلال با گل من قهرمان آسيا شد. استقلال از 15 ميليارد بودجه اي که داشت 90درصد آن را خرج تيم کرد چرا مي‌ گويند ما کاري نکرده ايم؟ برخلاف گفته ماجدي من اصلا با استقلال به تبريز نرفته بودم، فقط يک سفر با آنها به اصفهان رفته بودم که هيچ صحبتي هم انجام نداده بودم. خدا را شکر خود جامعه هوشيار است و آدم ها را از هم تميز مي‌ دهد و نياز نيست که کسي بخواهد اين صحبت ها را بکند تا ذهن و افکار عمومي را خراب کند.

رقبا قوي تر از استقلال بودند
متاسفانه به دليل دفاع پايان نامه دانشجويانم در دو جلسه هيات مديره حاضر نبودم. اما به عقيده من در اين فصل مديريت باشگاه در نتايج تيم تاثيرگذار بود چون آقاي افشارزاده تازه به استقلال آمده بود و با خيلي مساول آشنا نبود، بحث فني هم که مثل همه جاي دنيا کامل در اختيار کادرفني بود، 95درصد بودجه هم که به تيم بزرگسالان تزريق شد، اما من فکر مي‌ کنم آن چه که باعث شد استقلال نتيجه نگيرد، ضعف در کادرفني و يا بازيکنان نبود بلکه شرايط بهتر تيم هاي رقيب مثل سپاهان، نفت، فولاد و ذوب‌آهن بود.

منکر مشکلات در استقلال نيستم
البته من منکر آن نيستم که در تيم ما مشکلاتي وجود داشت، استقلال در نيم فصل اول عملکرد خوبي داشت اما در نيم فصل دوم با رفتن بازيکناني مثل تيموريان که نمي‌ خواست با وجود مشکلات مالي در استقلال بماند، تيم ضربه پذير شد. کرار هم بازيکن خوبي است اما جنجال هاي او هم به تيم ضربه زد و در نهايت باعث شد که استقلال در نيم فصل دوم از آن آمادگي لازم برخوردار نباشد و نتواند براي دومين سال سهميه آسيا را بگيرد. البته خود آقاي قلعه‌نويي مسووليت تيم را به گردن گرفت و من نسبت به اين مساله نظر مساعدي دارم.

مرفاوي و مظلومي کاريزماي لازم براي مربيگري استقلال را ندارند
در مورد گزينه هاي مربيگري که براي استقلال مطرح است بايد بگويم به عقيده من مرفاوي و مظلومي در تيم بوده اند و کار کرده اند و نشان داده اند که کاريزماي لازم را ندارند. آقاي قلعه‌نويي براي استقلال يک استثنا بوده و توانست با تيم موفقيت هاي بزرگي را کسب کند. غير از آن در تيم هاي شهرستاني هم که بوده نتايج خوبي گرفته است. مشکلاتي هم دو باشگاه سرخابي مخصوصا استقلال داشته که آن هم شرايط مالي است و متاسفانه نه اسپانسر و نه وزارت ورزش نتوانسته اند به تيم کمک کنند. اميدوارم در فصل آينده آرامش بيشتري در استقلال حاکم باشد.

زرينچه و نامجومطلق در استقلال به مشکلات عديده اي برمي خورند
دو گزينه ديگر مربيگري استقلال يعني زرينچه و نامجومطلق مربيان خوب و جواني هستند که به دليل همين فاکتور جواني اگر بخواهند در استقلال مربيگري کنند، با مشکلات عديده اي روبه‌رو خواهند شد. تغيير شرايط گزينه مهمي است و ما نمي‌ بايست هرگز دو مساله را فراموش کنيم يکي نتايجي موفقي که آقاي قلعه‌نويي با استقلال گرفته و دوم اينکه تيم دوم فصل است سهميه آسيا را نگرفته است.

منصوريان قطعا سال بعد به استقلال نمي‌ آيد
عليرضا منصوريان از ديگر گزينه هاي استقلال است، او با تيم نفت به مرحله يک هشتم آسيايي صعود کرده است و اين تيم به او نياز دارد و اگر او به استقلال بيايد سرنوشت نفت چه خواهد شد؟! منصوريان مربي شايسته اي است براي استقلال هم زحمت زيادي کشيده، هواداران هم او را دوست دارند، اما او بايد بداند اگر در زمان نامناسب به استقلال بيايد با شرايطي مشابه آقاي استيلي مواجه مي‌ شود که ديگر در پرسپوليس جايي ندارد و متاسفانه با راه‌آهن هم به مشکل برخورده است. قطعا يک روز منصوريان به استقلال مي‌ آيد و هدايت اين تيم را برعهده مي‌ گيرد ولي قطعا آن فصل سال بعد نخواهد بود.

قلعه‌نويي و فيروز کريمي گزينه هاي مناسب استقلال
به عقيده من اين بحث که مي‌ گويند مربي بايد برنامه داشته باشد، اشتباه است چون هر مربي اي يک برنامه منصوب شده دارد، بايد مسائل و مشکلات را حل کنيم. بايد يک مربي که به استقلال مي‌ آيد کاريزما و توان لازم را داشته باشد. به عقيده من دو نفر شايستگي آن را دارند؛ امير قلعه‌نويي و فيروز کريمي. البته اگر مديرعامل هم پشت آنها باشد. باز هم به نظر من قلعه‌نويي مي‌ تواند در استقلال موفق باشد اگر در کارهاي تجديدنظر کند يعني با هيات مديره و باشگاه هماهنگي بيشتري داشته باشد، سرپرست تيم را عوض کند و کادرفني را کمي محدودتر کند. من در مورد کميته فني هيچ حرفي نمي‌ زنم چون هميشه در اکثر باشگاه ها افراد آن مورد نظر سرمربي نيستند هر چند که به نظر من در استقلال مي‌ تواند به بعضي از اين افراد تکيه کند. او بايد تمرکز بيشتر و حاشيه اش را کمتر کند.

من گونش و مجيدي را پيشنهاد داده بودم
من بحث مربي خارجي را نمي‌ کنم چون وضعيت خود تيم نامشخص است و اگر مربي خارجي اي بخواهد به ايران بيايد بايد مربي بزرگي باشد ضمن اينکه بايد با آداب و رسوم ايران هم آشنا باشد. پيشنهاد خود من در اين مورد گونش و مجيدي بود اما باز هم اگر مربي داخلي مثل آقاي قلعه‌نويي وجود داشته باشد خيلي بهتر است. ولي قطعا او بايد سرپرست تيم را تغيير دهد چون آقاي ماجدي تا به حال چندين بار صحبت هاي بدون منطقي در رابطه با من انجام داده و خواسته افکار عمومي را عليه من بشوراند. او حتي در برنامه نود چند سال گذشته که من مسوول کميته جوانان بودم در حالي که هيچ ربطي به او نداشت از کار من انتقاد کرد.
*ورزش 3