کد خبر: ۸۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۸

العبادي: ائتلاف بين المللي از کمک اطلاعاتي به ارتش عراق خودداري مي‌کند

 نخست وزير عراق که در فرانسه به سر مي برد اعلام کرد که ائتلاف بين المللي به رهبري آمريکا هيچ گونه کمک اطلاعاتي به نيروهاي عراقي نمي کند.

حيدر العبادي اعلام کرد: ائتلاف بين المللي کمک اطلاعاتي لازم را به منظور توقف تحرکات داعش انجام نمي دهد.

وي با اعلام اينکه" نشانه هاي حمايت عملي از سوي جامعه بين المللي مشاهده نمي‌شود" تاکيد کرد: ائتلاف بين المللي در توقف تحرکات تروريست ها در عراق ناکام بوده است و سرازير شدن تروريست ها به عراق متوقف نشده است يعني حداقل تاکنون متوقف نشده است و اين پديده خطرناکي است که مفهوم آن شکست تلاش هاي بين المللي است و اينکه اين تلاش ها تا به حال مثمرثمر نبوده است.

العبادي تاکيد کرد: شرکاي ائتلاف، اطلاعات کافي هوايي براي ممانعت از پيشروي‌هاي داعش نمي دهند و در عمليات زميني نيز نقص مشاهده مي شود.داعش در حال تحرک است و در قالب گروه هاي کوچک جابجا مي شود و حمايت هوايي کافي نيست.

العبادي افزود: داعش به قاچاق نفت براي تامين منابع مالي براي ادامه جنايات خود ادامه مي‌دهد.

نخست وزير عراق از آماده سازي براي آزاد سازي شهر موصل از تسلط داعش خبر داد و بر عزم کشورش براي بيرون راندن تروريست‌ها از وجب به وجب عراق تاکيد کرد و گفت: ما تلاش ها و مقدمه چيني ها را براي محاصره موصل آغاز کرده‌ايم و عزم جدي براي بيرون کردن داعش از همه اراضي عراق را داريم.

وي افزود: طي روزهاي گذشته در بيجي، الثرثار، جبال حمرين، الانبار و الرمادي پيروزي هاي مهمي به دست آمده و پيروزي‌ها يکي پس از ديگري رقم خورده است.

عباي همچنين با اشاره به نشست پاريس و حضور وي در اين نشست گفت: حضور ما در نشست پاريس در راستاي ترغيب کشورهاي دنيا براي حمايت از عراق است. اگر داعش موفق به گرفتن بخش‌هايي از عراق شود و به کشورهاي همسايه برسد اين کشورها امنيت نخواهند داشت.
*تسنيم