کد خبر: ۸۸۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۲

حمله داعش به پايگاه نظامي الحبانيه عراق و بستن سد رمادي

  منابع امنيتي عراق اعلام کردند، پايگاه الحبانيه واقع در شرق شهر رمادي در استان الانبار هدف بمباران توپخانه‌هاي داعش قرار گرفت.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از اسکاي‌نيوز، منابع امنيتي عراق اعلام کردند، چند خمپاره امروز (سه‌شنبه) به نقاط مختلف پايگاه الحبانيه اصابت کرد.

طاها عبدالغني، عضو شوراي استانداري الانبار افزود: در حمله ارتش به کمک داوطلبان مردمي و عشاير عراقي در پاسخ به اين حمله داعش ده‌ها داعشي کشته و يا زخمي شدند.

اين عضو شوراي استانداري الانبار ادامه داد: ارتش همچنان در شهر رمادي مرکز استان الانبار تلاش مي‌کند حلقه محاصره داعشي‌ها را تنگ‌تر کند. همچنين ارتش در مناطق اطراف شهر رمادي به پيشرفت‌هاي چشمگيري دست يافته است.

اين عضو شوراي استانداري الانبار اعلام کرد که داعش دريچه‌هاي سد رمادي را بسته و مانع ريزش آب به سمت خالديه و الحبانيه شده است.

اين مقام اعلام کرد که بايد عملياتي براي بازپس گرفتن اين سد يا بمباران يکي از دريچه‌هاي سد براي جاري شدن آب صورت بگيرد.

اين سد در شمال شهر در نزديکي مقر فرماندهي عمليات الانبار واقع است و داعش امروز با بستن دريچه‌هاي سد رمادي مانع از ريزش آب به شهرستان خالديه و شهر حبانيه شده و هدف از اين اقدام ايجاد زمينه مناسب براي اعضاي داعش جهت حمله به خالديه و حبانيه است.

وي افزود:‌ رود فرات مانع پيشروي داعش شده است و داعش سعي مي‌کند مردم را با تشنه نگه داشتن و واداشتن مردم به مهاجرت از شرق رمادي به اهداف تروريستي خود برسد.
*ايسنا