کد خبر: ۸۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۳۳

لحظات مرگبار برای اردوغان +تصاویر

  رئیس جمهور ترکیه که برای سخنرانی به استانبول رفته بود با هوشیاری خلبان بالگرد حامل وی از یک حادثه جان سالم بدر برد.

به گزارش ابنا ـ «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به هنگام فرود بالگرد حامل وی بر روی پیست، لحظات دلهره آوری را سپری کرد.

بالگرد حامل وی به هنگام نشستن بر پیست، به دلیل اینکه به شیئی که بر اثر باد ایجاد شده ناشی از پروانه‌های بالگرد به هوا برخاسته بود، برخورد نکند، به ناچار دوباره اوج گرفت.

در ادامه خلبان بالگرد پس از آنکه پیست پاکسازی شده بود، توانست به زمین بنشیند.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد حزب عدالت و توسعه در انتخابات پارلمانی هفتم ژوئن، احتمالا نتایج ضعیف‌تری نسبت به انتخابات سال ۲۰۱۱ به دست آورد و حتی ممکن است اکثریت پارلمانی را از دست بدهد. اوضاع به گونه‌ای است که رسانه‌های طرفدار دولت ترکیه زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند.

اردوغان که در سال ۲۰۱۴ پس از بیش از یک دهه نخست وزیر بودن، سمت ریاست جمهوری را برعهده گرفت، قاعدتاً باید از نظر سیاسی بی‌طرف باشد ولی او چند روز است به شکلی فزاینده درگیر مبارزات انتخاباتی شده است.

در شرایطی که تصاویر احمد داود اوغلو نخست وزیر و رئیس حزب عدالت و توسعه روی پوسترهای انتخاباتی چاپ شده است، عملا اردوغان اداره مبارزات انتخاباتی این حزب را برعهده دارد هرچند تاکید دارد که «در کنار مردم» است.

«مارک پیارینی» پژوهشگر مرکز کارنگی در اروپا گفته است که اردوغان نامزد انتخابات پارلمانی نیست ولی انتخابات هفتم ژوئن تا حد زیادی حول محور او می چرخد از این رو وی شخصاً تا حد زیادی در مبارزات انتخاباتی حضور دارد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب عدالت و توسعه علاوه بر این که دوسوم کرسی‌های پارلمان را به دست نخواهد آورد، ممکن است حتی نتواند اکثریت مطلق آراء را به دست آورد که در این صورت برای تشکیل دولت مجبور به ائتلاف با دیگر احزاب خواهد شد.

لحظات مرگبار برای اردوغان +تصاویر