کد خبر: ۸۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۶

پرونده هتل اسپيناس در شهرداري تهران بسته شد

 معاون توسعه و برنامه‌ريزي شهرداري تهران گفت: استيضاحي صورت نگرفته که حالا پس بگيرند، پرونده هتل اسپيناس براساس ماده ۷۳ قانون شهرداري تهران خاتمه يافت اما در اين ميان ابوالفضل قناعتي نيز اعلام کرد که تا ماه‌ها مي‌تواند موضوع استيضاح را دنبال کند.

ناصر اماني در حاشيه جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران درباره بررسي پرونده هتل اسپيناس در شوراي شهر اظهار کرد: قناعتي (عضو شوراي اسلامي شهر تهران) نامه‌اي را به شهرداري زدند که مجدداً هتل اسپيناس متر شود که اين درخواست غيرقانوني بود و بنابر مذاکراتي که با چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران صورت گرفت و مقرر شد تيمي متشکل از چهار نفر از نمايندگان شورا و شهرداري تهران در بررسي متراژ دوباره هتل اسپيناس حضور داشته باشند.

وي با بيان اينکه استيضاح شهردار تهران از سوي رئيس شوراي شهر تهران ابلاغ نشده است که حالا بخواهند اين استيضاح را پس بگيرند گفت: در صورتي که استيضاحي صورت بگيرد بايد از سوي رئيس شوراي شهر ابلاغ شود. قناعتي بايد مي‌گفت که سوالم را پس مي‌گيرم نه اينکه استيضاح را پس مي‌گيرم. در خصوص نامه‌اي که قناعتي به شهرداري تهران مبني بر متراژ دوباره هتل اسپيناس زده است، بنده به چمران عرض کردم که بايد قبل از سوال از شهردار اين موضوع مطرح مي‌شد.

معاون توسعه و برنامه‌ريزي شهرداري تهران گفت: قناعتي يک بار عنوان کردند 10 هزار متر تخلف شد، يکبار عنوان کردند 1300 متر و حال نيز عنوان مي‌کنند 4770 متر تخلف در اين پروژه هتل‌سازي اتفاق افتاده و اين نشان مي‌دهد خودشان در اين موضوع ابهام دارند.

وي با بيان اينکه پس از تشکيل اين کميته چهار نفره عنوان شد اگر تخلفي صورت گرفته است اقدامات قانوني انجام شود و اگر ثابت شد تخلفي صورت نگرفته آقاي قناعتي سوال خود را پس بگيرد، گفت: اينکه 4770 متر تخلف در اين هتل صورت گرفته است تنها ادعاي قناعتي است و هنوز جلسه‌اي برگزار نشده که هر چهار نماينده کارگروه نظر قطعي را اعلام کنند.

اماني تاکيد کرد: برابر ماده 73 قانون شهرداري تهران، پرونده هتل اسپيناس خاتمه يافته است و وظيفه ديگري شهرداري درباره اين هتل ندارد.

همچنين ابوالفضل قناعتي نيز در پاسخ به اظهارات اماني معاون شهردار تهران درباره پرونده هتل اسپيناس، اظهار کرد: بعد از طرح سوال از شهردار تهران اگر عضو شورا قانع نشود بايد استيضاح را پيگيري کند.

وي در ادامه در پاسخ به اظهارات اسماعيل دوستي عضو ديگر شوراي شهر، گفت: شما وکيل مدافع شهرداري تهران نباشيد.

وي با بيان اينکه بنده بايد بعد از قانع نشدن از پاسخ شهرداري استيضاح را پيگيري کنم و امروز نيز عنوان کردم از استيضاح صرف‌نظر خواهم کرد گفت: بنده از روزي که از پاسخ شهردار قانع نشدم تا 6 ماه ديگر نيز مي‌توانم امضاء جمع کنم و استيضاح را مطرح کنم.

وي درباره تخلف صورت گرفته در هتل اسپيناس، اظهار کرد: تاکنون 4000 متر تخلف اين بنا مشخص شده است و قطعاً اين تخلف افزايش خواهد يافت.

عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران افزود: کميته چهار نفره‌اي که متشکل از نمايندگان شورا و شهرداري تهران است هشت روز است که کار خود را آغاز کرده است و فردي که اين موضوع را مبني بر تخلف بيش از 4000 متري در اين هتل را مطرح کرده است کارشناس دادگستري است.

تبليغ 10 ميليارد توماني براي هتل اسپيناس
در ادامه اين جلسه اسماعيل دوستي، عضو ديگر شوراي شهر خطاب به قناعتي، اظهارکرد: اتفاقاتي که درباره هتل اسپيناس در شوراي شهر رخ مي‌دهد از کجا آب مي‌خورد؟ و با تبليغي که در شوراي شهر براي هتل اسپيناس انجام شده افزايش 10 برابري توريسم را براي اين هتل خواهيم داشت.

وي خطاب به قناعتي گفت: جنابعالي يک ماه بررسي کنيد و پس از آن نظر قطعي را اعلام کنيد نه اينکه هر دفعه يک مورد را بگوييد. هم‌اکنون در تمام دنيا در خصوص هتل اسپيناس ابهام دارند.

دوستي گفت: تاکنون 10 ميليارد براي اين هتل تبليغ کرده‌ايد.

در ادامه اين جلسه محمد سالاري عضو شوراي اسلامي شهر تهران خطاب به ابوالفضل قناعتي با بيان اينکه خود شما باعث مي‌شويد که اين موضوع مجدداً مطرح شود؛ گفت: بنده به عنوان عضو شورا و رئيس کميسيون شهرسازي و معماري موافق هستم که اين موضوعات مورد پيگيري قرار بگيرد.

سالاري با بيان اينکه شما نبايد پس از تماس معاون رئيس جمهور از تخلف 4770 متري بگذريد، شما حقي نداريد که از اين تخلف صرف‌نظر کنيد و از طرف شورا تصميم بگيريد، افزود: اينکه معاون رئيس جمهور زنگ زده است و شما فکر کرده‌ايد از تخلف چشم‌پوشي کنيد درست نيست و حال ما اين موضوع را مورد پيگيري قرار مي‌دهيم.
*ايسنا