کد خبر: ۸۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۲

حواستان به زايمان زودرس باشد

  چه عواملي منجر به زايمان زودرس مي شوند و مي توانند ريسک ابتلا به اين خطر را در خانم هاي باردار بالا ببرند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، تنظيم خانواده براي سلامت و رفاه عمومي مادر و کودک نقش مهمي را ايفا مي‌کند، برنامه ريزي براي فاصله زماني بين دو بارداري بر روي فرزندان بعدي تاثير به سزايي مي‌گذارد.

گفتني است که بخش جدايي ناپذير از برنامه‌هاي يک خانواده تنظيم فواصل بارداري و مدت زمان هر بارداري است.

بر اساس مطالعات انجام شده توسط مراکز کنترل و پيشگيري از بيماري‌ها( (CDC شمار زيادي از زنان به اين نکات توجهي ندارند.

لذا توصيه مي‌شود که از 18 ماه قبل براي بارداري مجدد برنامه ريزي شود.

اطلاعات سازمان ملي رشد خانواده(NSFG) نمونه‌اي ملي از زنان را از سال 2006 تا 2010 مورد بررسي قرار داده و تاريخ آخرين تولد نوزاد آن‌ها را توسط آخرين بارداري مورد محاسبه قرار داده است.

نتايج نشان مي‌دهد که حدود 30 درصد مادران در 18 ماهگي پس از آخرين زايمان، باردار شدند، 20 درصد از مادران تا بارداري بعدي 5 سال وقفه انداخته و تنها نيمي از افراد بين 18 ماه تا 5 سال ميان دو بارداري فاصله انداختند که بر اساس متوسط زمان بين حاملگي‌ها دو سال و پنج ماه بوده است.

پس از بررسي‌هاي به عمل آمده توسط عواملي چون سن، وضعيت تاهل، آموزش و پرورش و تعداد تولد‌هاي قبلي تيم تحقيقاتي دريافتند که زنان مسن‌تر تمايل به ايجاد وقفه طولاني بين بارداري‌ها را دارند.

مطالعات اخير حاکي از آن است که بارداري‌ها با فاصله زماني 12ماه خطرات بيماري اوتيسم را براي کودکان دوم به بار مي آورد، همچنين بارداري‌هاي با فاصله 18 ماه نيز با تولد نوزادان کم وزن و زايمان‌هاي زودرس همراه است.
*باشگاه خبرنگاران