کد خبر: ۸۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۸

واکنش وزیر راه به تهدیدهای آمریکا مبنی بر مصادره ایرباس‌های وارداتی

 وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که تا چه حد تهدیدهای آمریکا برای مصادره هواپیماهای جدید وارد شده به ایران قابل اعتناست اظهار کرد: اینکه چه کسی تهدید کرده و تا چه حد در این زمینه قصد پیگیری دارد را باید از خودشان بپرسید. آنچه مشخص است این است که هواپیماهای وارد شده به ناوگان هوایی ایران در حال طی کردن مراحل قانونی خود هستند و به محض صدور مجوز پرواز هیچ مشکلی برای استفاده از آن‌ها وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، عباس آخوندی امروز سه‌شنبه در بازدید از سیستم جامع سامانه اظهار از دور گمرک ایران از برنامه‌ریزی برای اتصال حمل و نقل ریلی و جاده‌ای کشور به سامانه جامع گمرکی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیتی که یکپارچه‌سازی اطلاعات در بهبود وضعیت حمل و نقل و ترانزیتی کشور دارد، تلاش خواهیم کرد با یک برنامه‌ریزی همه جانبه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای کشور را با سامانه جامع گمرکی مرتبط کرده و به این وسیله امکان ایجاد یک شبکه سراسری ترانزیتی در ایران را فراهم کنیم.

وی با ابراز رضایت از روند ترخیص بار در گمرک اعلام کرد: بر خلاف گذشته که ترخیص بار قریب به 60 روز طول می‌کشید، حالا و با اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم این کار تنها به حدود 60 ساعت زمان احتیاج دارد که تنها معطلی بار را به سه روز کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: این موضوع در کنار اهمیتی که برای جابه‌جایی و ترانزیت بار در داخل کشور دارد، به بهبود جایگاه ایران در ترانزیت بین‌المللی نیز کمکی مهم می‌کند تا صاحبان بار بتوانند با اطمینان زیاد نسبت به پیگیری بار خود اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی به وضعیت یکپارچه‌سازی تجارت فرامرزی در پایانه‌های مرزی ایران اشاره کرد و گفت: به این وسیله صاحبان بار از زمان ورود کالاهایشان به عرصه حمل و نقل کشور تمامی اطلاعات مربوط به جابه‌جایی آن را دریافت می‌کنند و در زمان تحویل نهایی بدون نیاز به بررسی‌های دوباره و فوت وقت کالا در اختیار صاحبانشان قرار می‌گیرد.

آخوندی افزود: در کنار حمل مشکلات صاحبان بار بحث نظارت بر ترانزیت نیز از طریق این سامانه قابل کنترل است و به این ترتیب تمامی مسیرهایی که بار از لحظه ورود تا لحظه خروج طی می‌کند، تمام توقف‌ها و همچنین سرعت و ریز زمان حرکتی در هر روز قابل دسترسی خواهد بود که این مسئله باعث می‌شود وضعیت ترانزیتی ایران بسیار بهبود پیدا کند.