کد خبر: ۸۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۳

انتقاد استرالیا از جای خالی ایران در ائتلاف ضد داعش

  'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا خواستار دعوت از ایران برای شرکت در مذاکرات 'استراتژیک بین آمریکا و متحدان آن' در ائتلاف ضد داعش به منظور بررسی چگونگی مقابله با این گروه تروریستی شد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، کنفرانس ائتلاف بین المللی مقابله با داعش با حضور وزیران و نمایندگان کشورهای عضو این ائتلاف از امروز (سه شنبه) در پاریس پایتخت فرانسه برگزار می شود و وزیر خارجه استرالیا نیز در آن شرکت دارد.

به نوشته تارنمای روزنامه استرالیا، جولی بیشاپ تاکید کرد در این مذاکرات آشکارا یک تسکین دهنده پنهان وجود دارد و آن گفت وگو با ایران است.

وی استدلال کرد که ایران هم اکنون با گروه تروریستی داعش مقابله می کند و کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس باید نگرانی خود را در مورد ایران کنار بگذارند و به ایران اجازه سهیم شدن در این ائتلاف بین المللی را بدهند.

وزیر امور خارجه استرالیا، گفت که ایرانی ها در حال جنگ در عراق علیه داعش هستند، اما ما اهداف آن ها را نمی دانیم.

وی گفت: ایران اکنون در ائتلاف بین المللی مقابله با داعش گنجانده نشده است، ما باید یکی از فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی این کشور را در میز مذاکرات داشته باشیم تا ما را از آنچه اتفاق می افتد، آگاه کند.

در کنفرانس ائتلاف بین المللی مقابله با داعش، وزیران 22 کشور برای بحث درباره تلاش های بین المللی در زمینه مبارزه با این گروه شرکت می کنند.

این کشورها شامل استرالیا، بحرین، بلژیک، کانادا، دانمارک، مصر، فرانسه، آلمان، عراق، ایتالیا، اردن، کویت، هلند، نیوزیلند، نروژ، قطر، عربستان، اسپانیا، ترکیه، امارات، انگلیس و آمریکا هستند.

این وزیران قرار است پنج محور اصلی شامل حمایت سیاسی و نظامی از کشورهای مبارزه کننده با داعش، جلوگیری دستیابی داعش به منابع مالی، ایدیولوژی وحشی داعش، آمادگی برای برقراری ثبات در مناطق آزاد شده از دست داعش در سوریه و عراق و محافظت از میراث فرهنگی عراق و سوریه را مورد بحث قرار دهند.

این کنفرانس بعد از نشست محدود ائتلاف بین المللی ضد داعش در ماه ژانویه گذشته در لندن، در حال برگزاری است.
*ایرنا