کد خبر: ۸۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۹

درمان نازایی پس از 33 سال زندگی مشترک

 طی پدیده‌ای نادر در استان اردبیل، نازایی یک زوج پارس‌­آبادی پس از 33 سال زندگی مشترک، در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل درمان شد.
 
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، این زوج که طی یک سال گذشته مراحل درمانی خود را در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل سپری کرده بودند، صاحب فرزند شدند.
 
شاهین، چهلمین کودکی است که به روش IVF در این مرکز به دنیا آمده است.
 
به گفته پزشک معالج، این زوج که به خاطر داشتن نازایی اولیه 33 سال از حسرت شنیدن صدای گریه نوزاد رنج می‌بردند، 10 سال پیش تصمیم می‌گیرند به مراکز درمانی سایر استان‌ها مراجعه کنند، اما از درمان‌های پیشرفته نازایی، نتیجه مثبتی حاصل نمی‌شود تا اینکه در سال 1392 برای معالجه به مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل مراجعه می‌کنند که پس از یک سال وقفه، مراحل درمانی خود را در این مرکز آغاز می‌کنند که این درمان با موفقیت انجام می‌گیرد.
 
الهام فیروزی، متخصص زنان و زایمان مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل در مورد وضعیت نازایی این زوج گفت: درمان این زوج تنها طی یک پروسه، جواب مثبت داد، در حالی‌که در بسیاری از زوج‌های نابارور پروسه درمانی به طور متوالی تکرار می‌شود تا نتیجه مثبتی اخذ گردد.
 
وی در خصوص مشکل اصلی این زوج، با بیان اینکه 49 سالگی به هیچ عنوان سن مناسبی برای باردار شدن نیست، خاطرنشان کرد: افزایش سن، عدم تخمک‌گذاری و زمان نامناسب باروری هر دو طرف، مشکل اصلی ناباروری این زوج بود که خوشبختانه با تشخیص صحیح هنگام معاینه و اقدامات صورت گرفته طی بارداری، فرزند آن‌ها‌ سالم به دنیا آمد.
 
‌پدر شاهین نیز با بیان اینکه با تولد شاهین، آرزوی چندین ساله ما تحقق یافت، از زحمات دکتر نصیری صالح، رئیس جهاددانشگاهی، دکتر فیروزی، متخصص زنان و زایمان و دکتر امیرافشین خاکی، متخصص جنین‌شناسی مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی استان اردبیل قدردانی کرد و افزود: درمان مشکل ناباروری هزینه‌های هنگفتی می‌طلبد تا جایی که ما تمام سرمایه‌مان را فدای حضور گرم نوزادمان در خانه کردیم.
 
وی ‌اظهار کرد: امید به خدا و دست نکشیدن از تلاش، رمز موفقیت در هر کاری است.