کد خبر: ۸۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۹

گزارش رويترز از رکوردشکني هند در خريد نفت ايران

  خبرگزاري رويترز به نقل از مرکز آمار هند اعلام کرد که اين کشور در ماه مي (ارديبهشت) گذشته با خريد روزانه بيش از 300 هزار بشکه نفت خام از ايران، از ماه مارس 2014 (فروردين 1393) تا کنون، رکورد شکسته است.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از رويترز در اين مطلب به نقل از اطلاعات مرکز آمار هند و نيز مرکز پژوهش پيش بيني قيمت نفت نوشت گرچه هند به عنوان چهارمين وارد کننده بزرگ نفت خام جهان و دومين وارد کننده بزرگ نفت جام ايران در ماههاي مارس و آوريل امسال (از 21 اسفند 1393 تا 21 ارديبهشت 1394) براي نخستين بار هيچ نفتي از ايران نخريده بود اما در ماه گذشته (ماه مي) حتي رکورد يک سال گذشته را نيز شکست و روزانه 367 هزار و 900 بشکه نفت خام از ايران وارد کرد.

اين گزارش علت عدم خريد نفت هند از ايران در ماههاي مارس و آوريل گذشته را فشار واشنگتن بر دهلي نو اعلام کرد و افزود: با افزايش احتمال توافق نهايي هسته اي ايران با گروه 1+5 طي اين ماه (ژوئيه)، پالايشگاه هاي هند با کمک 9 نفت کش بزرگ بيش از 300 هزار بشکه نفت از ايران خريدند.

رويترز نوشت: پالايشگاههاي ماگالو به عنوان بزرگترين خريدار هندي نفت خام ايران و ايندين اويل، بزرگترين پالايشگاه اين کشور از جمله پالايشگاه هايي هستند که در ماه گذشته بيشترين نفت را از ايران وارد کردند به گونه اي که فقط ايندين اويل، تقريبا يک ميليون بشکه نفت خام از ايران وارد کرده بود.

اين گزارش با اعلام افزايش خريد نفتي چهار ماه گذشته کشورهاي آسيايي از ايران به ويژه چين با روزانه 700 هزار بشکه، به نقل همه آمارهاي بدست آمده از منابع اقتصادي هند، اعلام کرد که ميزان واردات نفت خام هند از ايران فقط در ماه گذشته در مقايسه با مدت مشابه آن در سال قبل، تا دو سوم رشد داشته است.
*ايرنا