کد خبر: ۸۸۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۸

يورش نيروهاي امنيتي عربستان به مساجد شيعيان در "قطيف"

  نيروهاي امنيتي عربستان روز سه شنبه به چند مسجد شيعيان در منطقه شيعه نشين قطيف در شرق اين کشور حمله کردند.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) به نقل از پايگاه خبري لبناني العهد به نقل از القطيف مباشر، نيروهاي امنيتي عربستان به چند مسجد شيعيان در منطقه قطيف حمله کردند و نيروهاي کميته مردمي که مسووليت حمايت از نمازگزاران در مقابل حملات تروريستي را دارند، تحت تعقيب قرار دادند.

تحليلگران معتقدند که حملات تروريستي اخير عليه شيعيان در عربستان با هماهنگي دستگاه امنيتي اين کشور انجام شده و اگرچه نام برخي گروه هاي تروريستي در اين ميان مطرح است، اما اين گروه ها با هماهنگي و حمايت رژيم عربستان دست به اين حملات زده اند.

روز جمعه گذشته يک عامل انتحاري که قصد داشت با ورود به مسجد امام حسين (ع) در شرق عربستان، خود را در ميان شرکت کنندگان در مراسم نماز جمعه منفجر کند، با دخالت مردم و جوانان حاضر در محل موفق نشد خود را به داخل مسجد برساند و ناچار در پارکينگ مجاور مسجد خود را منفجر کرد که علاوه بر عامل انتحاري، سه نفر ديگر در حادثه جان خود را از دست دادند.

اين دومين حمله تروريستي به نمازگزاران در عربستان طي دو هفته گذشته است. جمعه دو هفته گذشته نيز يک تروريست انتحاري خود را در مسجد امام علي(ع) در شهرک القديح استان قطيف و در ميان نمازگزازان شيعه منفجر کرد .در اين حمله بيش از 20 نفر شهيد و دهها نفر ديگر زخمي شدند.

پيش از وقوع اين حملات تروريستي، کارشناسان و تحليل گران زيادي مطرح کرده بودند که حمايت مالي و تسليحاتي عربستان از گروه هاي تروريستي فعال در منطقه خاورميانه، بسيار خطرناک است و مي تواند تهديدي جدي براي اين کشور نيز باشد.
*ايرنا