کد خبر: ۸۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۲

پول به من نمي‌دهد اما خرجم مي‌کند!

جام جم/ همسرم مرد خوبي است، به من و نيازهايم توجه مي‌کند، مهربان است و همه امکانات را در زندگي در حد توانش برايم فراهم کرده است. اما يک اخلاق بد دارد که هر چه مي‌گذرد تحملش برايم سخت‌تر مي‌شود. مشکل من با او بر سر مسائل مالي است.

او چيزهايي را که مي‌خواهم، مي‌خرد اما پول کمي در اختيارم مي‌گذارد‌. من از ميزان درآمد او اطلاعي ندارم و هميشه طوري برخورد مي‌کند که گويي دوست ندارد در مورد مسائل مالي حرف بزنم و مي‌گويد تو فقط بگو چه چيزي احتياج داري، من برايت تهيه مي‌کنم! من با اين روش او احساس بدي دارم. مثل بچه‌اي که هنوز نمي‌تواند بد و خوب را تشخيص دهد و به همين خاطر کسي بايد به خرج کردن او نظارت کند. هر چه تلاش کردم نتوانستم اين اخلاقش را عوض کنم و صحبت بر سر اين موضوع به دعوا و دلخوري کشيده مي‌شود. چگونه مي‌توانم اين رفتارش را تغيير دهم؟
پاسخ مشاور: براي اين که او را تغيير دهيد بايد ريشه چنين تفکر و رفتاري را در او پيدا کنيد. به احتمال زياد او در خانواده‌اي بزرگ شده که در مورد زنان نگاه اينچنيني وجود دارد يا در گذشته از اشتباهات مالي يک زن، صدمه جدي خورده است. با حرف زدن و بحث کردن کار به جايي نمي‌رسد‌ و بهتر است در عمل به او نشان دهيد که قابل اطمينان هستيد. يعني همان پول کمي را که به دست خودتان مي‌دهد، حساب‌شده خرج کنيد.
گاهي در مورد مسائل مالي نظرتان را خيلي دوستانه بگوييد و در کل سعي کنيد با رفتار، اطمينان همسرتان را جلب کنيد. اين روش زماني موثر است که همسر شما به خاطر اشتباه مالي که در گذشته از يک زن ديده است، نسبت به توانايي‌هاي زنانه بدبين شده باشد اما اگر نوع تربيت خانوادگي او اين‌گونه بوده است و مثلا پدرش هم اعتقاد دارد نبايد به خانم خانه پول داد و فقط بايد احتياجاتش را بر طرف کرد، آن‌وقت شما بايد در اين مورد حرف بزنيد اما بسيار زيرکانه! چنين مردهايي فکر مي‌کنند مرد بودنشان پر‌رنگ‌تر مي‌شود اگر همسرشان براي هر خواسته‌اش به آنها رجوع کند.
اين رفتارشان به معني بدبودن يا نامهرباني نيست بلکه فقط فکر مي‌کنند روش خوبي براي حفظ اقتدار مردانه‌شان است و در عين علاقه زياد به همسر و بر طرف کردن نيازهاي او، نمي‌خواهند از نظر مالي مستقل شود که در اين صورت شما تنها راه‌تان اين است که به او نشان دهيد اگر به شما پولي بدهد به اقتدارش لطمه نمي‌خورد.
مي‌توانيد با مهرباني و روي خوش از او بخواهيد يک ماه اين کار را به صورت آزمايشي انجام دهد و در اين مدت وقتي خرجي خانه يا خرج ماهانه خودتان را گرفتيد، باز هم براي خريد‌هاي مختلف با او مشورت کنيد. اقتدار مردانه‌اش را حفظ کرده و به خواسته‌ها و راهنمايي‌هايش احترام بگذاريد. در هر صورت اين نوع نگرش در برخي مردان وجود دارد و آنقدر موضوع حادي نيست که به خاطرش زندگي‌تان را تلخ کنيد زيرا نتيجه عکس خواهيد گرفت. مردها در مقابل محبت و توجه خيلي بيشتر نرم مي‌شوند تا بحث و دعوا. اگر او حس کند داشتن توانايي مالي باعث بي‌توجهي شما نمي‌شود، به مرور زمان رفتارش را تغيير مي‌دهد اما شما براي ايجاد اين تغيير به صبر و زمان نياز داريد.