کد خبر: ۸۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۰

نکونام: هدفم کمک به حضور استعدادها در اروپاست

خبر ورزشي/ جواد نکونام هنوز از دنياي بازيگري خداحافظي نکرده است. او در نوروز 94 و ساعاتي پس از بازي سوئد از تيم ملي خداحافظي کرد اما همچنان در رده باشگاهي به بازي ادامه مي‌دهد.هفته ديگر ليگ دسته دوم اسپانيا به پايان مي‌رسد و پس از آن معلوم مي‌شود آيا نکونام به بازيگري ادامه خواهد داد يا نه. ولي کاپيتان سابق تيم ملي از همين حالا قصد دارد استارت کوچکي را براي مربيگري بزند. او در بازگشت به ايران مي‌خواهد کار کشف استعدادها را آغاز کند و در اين راه خودش استعدادها را زير نظر مي‌گيرد. نکونام در اين‌ باره به خبرورزشي مي‌گويد: «من به مربيگري علاقه دارم و اين کاري که مي‌خواهم انجام دهم، جزو کارهايي بوده که از قديم به آن علاقه داشتم. هميشه دوست داشتم براي فوتبال پايه‌ کاري کنم. من خودم از پايه کار را شروع کردم و مي‌دانم جوان و نوجوان‌ها چه مشکلاتي دارند.
اميدوارم بتوانم در اين راه موفق باشم. به حمايت شما رسانه‌ها هم نياز است تا واقعاً بتوانيم کار کنيم و براي فوتبال پايه ايران مفيد باشيم.» هافبک اوساسونا از 28 خردادماه کار خود را به طور رسمي آغاز مي‌کند. نکونام درباره اهدافي که در پيش دارد، توضيح مي‌دهد: «هدف من کمک به حضور استعداد در فوتبال اروپاست. با توجه به رابطه‌هايي که در اسپانيا و چند کشور اروپايي دارم، مکاتباتي کردم و اتفاقاً استقبال هم شد. با باشگاه اوساسونا هم صحبت کردم و آنها گفتند علاقه‌مند به همکاري و پرورش استعدادها هستند. مهمترين هدف من کمک به بچه‌هاست تا بتوانند به فوتبال حرفه‌اي اروپا بروند و پيشرفت کنند چون پيشرفت آنها به فوتبال ايران هم کمک مي‌کند.»
نکونام درباره مشکلات فوتبال پايه ايران مي‌گويد: «متأسفانه ما براي فوتبال پايه کاري نمي‌کنيم، در حالي که خيلي از کشورهاي دنيا سرمايه‌گذاري مي‌کنند تا بتوانند آينده فوتبال‌شان را بسازند. من اميدوارم به عنوان کوچک‌ترين عضو خانواده فوتبال ايران در اين راه گام کوچکي بردارم. دوست دارم هر کس که مي‌تواند در اين راه به من و دوستانم کمک کند. محل تمرين ما در ولنجک روبه‌روي دانشگاه علوم بهزيستي است و اگر بازيکن با استعدادي وجود دارد، به ما معرفي کنند.» کاپيتان سابق تيم ملي در پاسخ به اين سؤال که مربيگري خود را در اينجا آغاز خواهيد کرد، جواب مي‌دهد: «من فقط دوست دارم از تجربياتم استفاده کنم و کار کوچکي براي فوتبال کشورم انجام دهم. من هم مثل هر فوتباليست ديگري به مربيگري علاقه‌مندم و دوست دارم به فوتبال ايران خدمت کنم ولي همان‌ طور که مي‌دانيد هنوز فوتباليست هستم. هر وقت دوران بازيگري‌ام تمام شد، در اين باره مفصل صحبت مي‌کنم.»
کروش نام نکونام را براي نيمکت ايران رد کرد!
کاپيتان در نزديکي تيم ملي
کارلوس کروش سرمربي تيم ملي نام جواد نکونام را براي نيمکت ايران در مقدماتي جام جهاني و جام ملت‌ها رد کرد. اين رقابت‌ها براي ايران از روز 26 خرداد و بازي با ترکمنستان آغاز مي‌شود و از همين حالا يک صندلي روي نيمکت براي کاپيتان سابق رزرو است. او يک هفته و اندي ديگر پس از پايان رقابت‌هاي ليگ دسته دوم اسپانيا و اتمام کارهايش در پمپلونا به ايران بازمي‌گردد. جواد در بازگشت به ايران قطعاً با کارلوس کروش سرمربي تيم ملي ديدار و گفت‌وگو خواهد داشت. يکي از مسئولان فدراسيون فوتبال در اين‌باره مي‌گويد: «فدراسيون در حال گرفتن ويزاي سفرهاي آتي براي نکونام است. البته بايد منتظر بمانيم او به ايران بازگردد چون اين‌طور که ما متوجه شده‌ايم، او با کروش جلسه‌اي خواهد داشت اما نام نکونام براي نيمکت رد شده است.» با اين حال بايد منتظر بازگشت او به ايران بود. کروش علاقه زيادي به حضور نکونام روي نيمکت تيم ملي دارد. جواد جزو آن دسته بازيکناني است که کروش هميشه در حرف‌هايش مي‌گويد با آموزش درستش قصد دارد او را به عنوان ميراثي از خود براي نيمکت به جا بگذارد. نکونام هم بارها در مصاحبه‌هايش گفته به مربيگري علاقه دارد و حضور در تيم ملي برايش افتخار است. شرايط همکاري ظاهراً مهياست و همه چيز به جلسه کارلوس کروش و نکونام موکول خواهد شد. به طور قطع نکونام مربي تيم ملي خواهد شد، حالا ممکن است اين اتفاق هفته بعد بيفتد و شايد يک سال ديگر! بايد ديد مذاکرات او و کروش چه نتيجه‌اي خواهد داشت.