کد خبر: ۸۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۰

حمل علنی اسلحه در تکزاس آزاد شد

 قانونگذاران ایالت تکزاس با تصویب دو لایحه، حمل آشکار اسلحه در اماکن عمومی و دانشگاه های این ایالت را آزاد کردند.

به گزارش ایرنا ، مجلس ایالتی تکزاس به دنبال یک هفته بحث و گفت و گو با مخالفان دموکرات این ایالت، لایحه ی موسوم به لایحه 901 را با 102 رای موافق در مقابل 43 رای مخالف به تصویب رساند.

لایحه مذکور با 20 رای موافق در مقابل 11 رای مخالف در سنای این ایالت نیز به تصویب رسید.

به موجب این لوایح ، حاملان اسلحه در این ایالت که تا کنون ملزم به مخفی نگاه داشتن سلاح خود در ملا عام بودند از این پس مجاز خواهند بود با بستن سلاح ها به کمر، آن ها را در معرض دید دیگران قرار دهند.

قرار است این دولایحه با امضای فرماندار این ایالت که قبلا حمایت خود را از آن ها اعلام کرده از ژانویه سال 2016 به صورت قانونی به مورد اجرا در بیاید.

به موجب لایحه دومی که با 98 رای موافق و 47 رای مخالف به تصویب قانونگذ اران این ایالت رسیده، دانشجویان و اولیا مراکز آموزشی نیز از این پس مجاز خواهند بود تا برغم مخالفت های گسترده انجمن های حقوق بشر و کنشگران اجتماعی این کشور در صحن دانشگاه ها اسلحه حمل کنند.

'سندی چیس' نماینده انجمن 'مادران تکزاس علیه حمل اسلحه' این ایالت درگفت و گو با نشریه تریبیون تکزاس تصویب این قانون را لطمه دیگری به امنیت و آرامش مردم این ایالت دانست و گفت که تجربه و مدارک موجود نشان داده است که قوانین حمل اسلحه و بویژه حمل علنی آن نه تنها کمکی به امنیت جامعه نخواهد کرد بلکه موجب نا امنی و اضطراب بیشتری خواهد شد.