کد خبر: ۸۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۷۲

ثروتمند ترين افراد در طول تاريخ بشريت

  فردريش وِيِرهاوزر
ثروت: ۸۰ ميليارد دلار
فردريش شش ساله دانش‌آموز مدرسه‌ي لاترن در آلمان بود. وي همچنين پا به پاي پدر و مادرش در مزرعه کار مي‌کرد، تا اينکه بعد از مرگ پدرش به همراه خانواده‌‌ي خود به آمريکا مهاجرت کرد و در کارخانه‌ي توليد نوشيدني مشغول به کار شد. بعد از ۲ سال، وي در سال ۱۸۹۰ وارد صنعت ساخت و ساز و چوب شد. فردريش کار خود را با خريد زمين‌هاي جنگلي با مساحت زياد، آغاز کرد و کارخانه‌ي الوار ويرهاورز را بنا نهاد. کارخانه‌اي که امروزه بيشترين فروش الوار در آمريکا را دارد.

دوک هنري از لنکستر
ثروت: ۸۵/۱ ميليارد دلار
هنري يک ديپلمات، سرباز و فردي سياستمدار بود. همچنين او عضو خانواده‌ي سلطنتي و تنها وارث هنري، کُنت لنکستر بوده است. وي با ثروت فراوان خانوادگي که در اختيار داشت، سرمايه گذاري‌هاي فراواني در زمان جنگ فرانسه انجام داد و توانست لقب ستوان پادشاه اسکاتلند را نيز کسب کند. او حتي با فرانسوي‌ها براي برقراري آتش‌بس به مذاکره نشست. هنري در سال ۱۳۶۱ ميلادي در لستر زماني ‌که ۵۱ سال داشت، جان سپرد.

اِي.تي استوارت
ثروت: ۹۰ ميليارد دلار
استوارت کارآفريني موفق بود. وي با ارث پدري خود تجارت محصولات خشک ( پارچه، لباس و مواد خوراکي) را آغاز نمود و در سال ۱۸۲۳ اولين مغازه‌ي پارچه‌ي خود را در نيويورک افتتاح کرد. وي در ۲۵ اکتبر ۱۸۸۶ ميلادي در اثر بيماري ذات‌الريه درگذشت و اموال وي بعد از به خاک‌سپاري او دزديده شدند. استوارت قبل از مرگش انقلابي در تجارت خرد آمريکا به وجود آورد و توانست با موفقيت‌هايي که بدست آورد، آرزوهاي بزرگي که پدر و مادرش براي او داشتند را برآورده کند.

استفان جيرارد
ثروت: ۱۰۵ ميليارد دلار
حتي پس از گذشت ساليان دراز از مرگ او، استفان همچنان جايي در بين ثروتمندترين افراد دنيا دارد. او امپراطوري ثروت خود را بر پايه‌ي تجارت و بانکداري بنا نهاد و با خريد مهم‌ترين بانک آن سال‌هاي آمريکا، اقتصاد مريض آن را نجات داد. در سال ۱۸۳۱ ميلادي، استفان بدليل جراحاتي که در يک حادثه بر او وارد شده بود جان خود را از دست داد و بيشتر ثروت وي صرف کارهاي خيريه شد.

جان از گرانت
ثروت: ۱۱۰ ميليارد دلار
جان، فرزند پادشاه ادوارد سوم و يک اشراف‌زاده بود. او با دخترعمه‌ي سوم خود به نام بلنچ ازدواج کرد و با مرگ برادرزنش کُنت لنکستر نيز لقب گرفت و نصف لنکستر را به ارث برد. شرايط مساعدي که جان در آن قرار گرفت باعث شد که او دوک لنکستر شود و با اراضي فراواني که به نام خود داشت قطعا يکي از ثروتمندترين افراد زمان خود بود. او بيش از ۳۰ ملک و زمين در سراسر بريتانيا و فرانسه داشته است.

ريچارد فيتزآلن
ثروت: ۱۱۸/۶ ميليارد دلار
ريچارد اولين پسر ادموند فيتزآلن، هشتمين کنت آروندل بود. با اينکه مسير زندگي وي با خلع درجه‌ي اشراف‌زادگي او، تغييرات زيادي به خود ديد، اما ريچارد توانست جايي در بين ثروتمندترين افراد دنيا داشته باشد. او جنگجويي شجاع بود که فرماندهي ارتشي که براي استقلال اسکاتلند مي‌جنگيدند، را بر عهده داشت. در سال ۱۳۳۰ ميلادي توانست مقام اشراف‌زادگي خود را باز پس بگيرد و در سال ۱۳۴۷ ميلادي کنت سورِي شود. ريچارد ثروت هنگفتي در طول عمر خود بدست آورد و پس از مرگش در کنار قبر همسرش، به خاک سپرده شد.

جان ژاکوب اَستور
ثروت: ۱۲۱ ميليارد دلار
جان تاجر پوست بود. استعداد بالاي او در تجارت، توانست لقب اولين مولتي ميليونر آمريکا را براي او به ارمغان آورد. او مشترياني از سراسر دنيا از جمله چين و کشورهاي اروپايي داشت. پس از تجارت موفق پوست، او وارد عرصه‌ي خريد و فروش املاک نيز شد و ثروت فراواني را براي خود جمع‌آوري کرد.

ويليامز دِوارن
ثروت: ۱۴۷/۱۳ ميليارد دلار
ويليامز اولين کنت سوري بود. او علاوه بر اين مقام، لقب جنگجوي شجاع را از ويليام دوم دريافت کرده بود. شجاعت‌هاي او در جنگ هستينگ باعث شد تا لقب اشراف‌زادگي را نيز بدست آورد. ويليامز با زمين‌هاي وسيعي که در اختيار داشت، از بزرگ‌ترين مالکان اراضي در سراسر بريتانيا بود. او اولين صومعه را نيز به همراه همسرش، در انگليس بنا نهاد. او نيز پس از مرگش در کنار همسرش به خاک سپرده شد.

بيل گيتس
ثروت: ۱۵۶ ميليارد دلار
بيل گيتس نامي آشنا براي همه‌ي ما است. با تاسيس شرکت مايکروسافت او نه تنها ثروت فراواني بدست آورد بلکه توانست جايگاهي در بين ثروتمندان تاريخ نيز کسب کند. او در حال حاضر ثروتمندترين فرد زنده در دنيا است. ( به تازگي اين عنوان را از کارلوس اسليم مکزيکي پس گرفته است.)

آلان روفوس
ثروت: ۱۷۸/۵۶ ميليارد دلار
آلان روفوس، کنت بريتاني، دست راست ويليام کشورگشا بود. او خصوصياتي مشابه ويليامز دِوارن داشت. او نيز اراضي وسيعي را بدست آورده و مالک کمبريج‌شاير بود.

کورنليوس وندربيلت
ثروت: ۱۸۵ ميليارد دلار
کورنليوس ثروت خود را مديون هوش بالاي تجارت و صادارت و واردات خود است. اما مهم‌تر از همه، ساخت‌وساز و مالکيت راه‌آهن در نيويورک و منهتن بود که او را ثروتمند کرد. او طي جنگ‌هاي داخلي در آمريکا، لوازم خوراکي جنگجويان را فراهم مي‌کرد.

هنري فورد
ثروت: ۱۹۹ ميليارد دلار
فورد در ميشيگان به دنيا آمد و موسس کارخانه‌ي خودروسازي فورد است. با استفاده از استعداد خود، فورد توانست از راز خودروهاي تندرو پرده بردارد و ثروت فراواني جمع‌آوري کند. او کار خود را به عنوان يک تعميرکار ساعت آغاز کرد و به عنوان مهندس خودرو به کار خود ادامه داد و در آخر توانست شرکت فورد را تاسيس کند. او از آغازکنندگان و حاميان حمايت از حقوق مشتريان بود.

معمر قذافي
ثروت: ۲۰۰ ميليارد دلار
قذافي يک مولتي ميلياردر بود، مردي ديکتاتور که ۴۲ سال بر ليبي حکومت کرد. علي‌رغم ستم‌هاي فراواني که او به مردم کرد، سعي مي‌کرد براي مردم خود رفاه ايجاد کند و از رهبران جنبش پان‌آفريقا و موسسان مجمع آفريقايي‌ها بود. ژنرال قذافي همچنين عامل يکي از شگفتي‌هاي دنياست. عملي شدن پروژه‌ي آبياري بيابان ليبي که اتمامش ۲۴ سال به طول انجاميد، واقعا شبيه يک معجزه بود. با مرگ ديکتاتور بزرگ در سال ۲۰۱۱ مشخص شد که ارزش دارايي‌هاي او ۲۰۰ ميليارد دلار بوده است.

ويليام کشورگشا
ثروت: ۲۲۹/۶ ميليارد دلار
ويليام فرزند رابرتز، دوک نورماندي بود. با مرگ پدرش در طي سفر، او در ۸ سالگي جاي پدر خود را گرفت. موفقيت‌هاي چشمگير او در جنگ هستينگ باعث شد که به ويليام، لقب کشورگشا داده شود. او در سال ۱۰۶۶ پادشاه انگليس شد و تاثير مثبتي در ساخت کليسا در قرون‌وسطي داشت.

ميرعثمان علي خان
ثروت: ۲۳۰ ميليارد دلار
او به عنوان ‍پادشاهي سخاوتمند که به علم اهميت زيادي مي‌داد، شناخته مي‌شد. عثمان از نيروي هوايي انگليس در جنگ‌ جهاني اول نيز پشتيباني مي‌کرد. او به مانند ديگر افراد اين ليست اراضي فراوان نداشت، بلکه معادني داشت که عثمان را در سال ۱۹۴۰ به ثروتمندترين فرد دنيا تبديل کردند.

نيکولاي الکساندرويچ رومانوف
ثروت: ۳۰۰ ميليارد دلار
تسار نيکولايي، آخرين سلسله از فرمانروايان روسيه بودند، که پس از انقلاب بولشويک او و تمام افراد خانواده‌اش کشته شدند. او رهبري مقتدر نبود اما ثروت هنگفتي داشت.

اندرو کارني
ثروت: ۳۱۰ ميليارد دلار
او حاکم صنعت استيل در قرن ۱۹ ميلادي بود. اندرو در ۱۳ سالگي شروع به کار کرد و به طور هفتگي ۱.۲ دلار از کارخانه‌ي پارچه دريافت مي‌کرد. سپس به عنوان اپراتور تلگراف در يک شرکت راه‌آهن مشغول به کار شد و اولين مدرک خود در کسب‌و‌کار را بدست آورد. بعد از جمع‌آوري بودجه‌ي کافي او ابتدا شرکت پل سازي کيستون و سپس کارخانه‌ي استيل کارني را تاسيس کرد. اندرو به طور مستمر مبلغي را صرف کارهاي خيريه مي‌کرد و از حاميان تقسيم عادلانه‌ي ثروت بين مردم بود.

جان راکفِلِر
ثروت: ۳۴۰ ميليارد دلار
جان انحصار صنعت نفت آمريکا را در دست داشت. اختراع راه‌آهن سود بزرگي براي او به ارمغان آورد و از وي فردي موفق و البته ثروتمند ساخت که اين ثروت منجر به تاسيس«استاندارد اويل» توسط جان شد. تجربه‌ي کتابداري او در سال‌هاي جواني، باعث شد که پس از بدست آورن ثروت فراوان، کمک مالي زيادي به ساخت دانشگاه‌هاي شيکاگو، راکفلر و فيليپين، کند.

خانواده‌ي روتسچايلد
ثروت: ۳۵۰ ميليارد دلار
خانواده‌ي آلماني روتسچايلد به عنوان يکي از ثروتمندتري خانواده‌ها در قرن ۱۹ ميلادي شناخته مي‌شوند. ماير روتسچايلد کار بانکداري را در قرن ۱۸ ميلادي آغاز کرد و بانکداري به عنوان شغلي خانوادگي در بين روتسچايلدها شناخته شد. او ۵ فزرند خود را به ۵ کشور مهم اقتصادي اروپا فرستاد تا بانکداري خود را در کل اروپا گسترش دهد، اين کار ماير باعث افزايش روزافزون ثروت خود و خانواده‌اش شد.

مانسا موسا
ثروت: ۴۰۰ ميليارد دلار
مانسا موسي، حاکم معادن وانگارا، دهمين امپراطور سلسله‌ي پادشاهي مالي بود. او ثروتمندترين فرد در تاريخ بشريت است. مانسا بر ۴۰۰ شهر مالي و تمام غرب آفريقا در قرن ۱۴ ميلادي حکومت مي‌کرد و معادن فراواني که وي مالک آن‌ها بود، ثروتي بي‌نظير در اختيار او قرار داده بود. مانسا عمارات فراواني ساخته بود که به لطف معمار ايتاليايي، سرجيو داميان، امروزه نيز پا بر جا هستند.