کد خبر: ۸۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۷

امام جمعه موقت تهران: هرگز ما با دنياي کفر سر سازش نداريم

  امام جمعه موقت تهران گفت: اينکه کسي مي گويد ما منکرات مهمتري از حجاب داريم و نيروها نبايد وقت خود را در خصوص حجاب هدر بدهند، حرف اشتباهي زده است. حجاب که فقط چادر سر کردن نيست، بلکه حجاب و بي حجابي بحث سلطه و سلطه گري است. امروز کشور درگير جنگ سياسي، فرهنگي و اقتصادي است چگونه در چنين جنگي چنين صحبت هايي مطرح مي شود.

حجت الاسلام و المسلمين کاظم صديقي در مراسم بزرگداشت رحلت امام خميني (ره) در جمع مردم اصفهان، اظهار کرد: اساس دعوت انبياء دعوت به توحيد است. انقلاب پيامبر اسلام (ص) نيز يک انقلاب توحيدي است و انقلابي است که طاغوت ها را در هم شکست و حجاب بين خالق و مخلوق را برداشت و انقلاب کساني است که پرچم توحيد را به اهتزاز درآورده اند و مردم را به آشتي با خدا دعوت مي کنند.

وي با بيان اينکه انقلاب امام خميني (ره) همان ادامه انقلاب پيامبر (ص) و ائمه بزرگوار است، افزود: انقلاب اسلامي استمرار حرکت انبياء، انقلاب قرآن، دين و غدير است؛ انقلابي است که به طاغوت ها، مستکبرين، گردن کلفتان و به تفکرات مادي غرب و شرق نه گفت و پرچم خودش را بالا برد.

صديقي اضافه کرد: جنگ امروز کشور جنگي سراسري است، جنگ ايمان و کفر، ظلم و ظالم و مردانگي و نامردي است. اساس آنها اساس مبارزه با ارزش هاي ما است، اساس آنها زدن پرستش خدا و توحيدي است که ما داريم.

وي گفت: امروز جايي براي خلوت کردن و سازش و بگو مگو و خنديدن با دنياي کفر نيست، هرگز ما با آنها سر سازش نداريم.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح کرد: امام خميني (ره) بر اساس اعتقادي که داشت توفيقي نصيبش شد که پرچم غدير که به زمين افتاده بود را به دست گرفت و بلند کرد، پس در جامعه که اين پرچم بلند است بايد مسئله اسلام حاکم باشد و آنچه خلاف دين است نبايد در هيچ ارگاني ديده شود؛ بانک، مدرسه، دانشگاه دولت و.... نبايد هيچ خلاف ديني را در آنها تجربه کنيم که متاسفانه با اين موضوع فاصله اساسي داريم.

صديقي ادامه داد: حرکت امام خميني (ره) حرکتي ديني بود، چراکه بر اساس اين حرکت امام خميني (ره) طبق آيات و روايات اول حکمي که صادر کرد نفي طاغوت بود و بر اين سخنش تکرار داشت. ايشان گفت تا شاه نرود حکومت الهي برپا نمي شود.

ي تاکيد کرد: امروز از اوضاع و احوال اداري و اقتصادي کشور راضي نيستيم. از برخوردهايي که در صحنه اجتماع مي شود اصلا راضي نيستيم. بد حجابي و لااوبالي گري در جامعه امروز اصلا نبايد باشد. خون داده ايم. اصفهان 23 هزار شهيد داده است که اينها نباشد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: قبل از انقلاب در تهران چهار هزار مشروب فروشي بود. در تهران شهرکي براي فاحشه ها بود که از آنها ماليات دريافت مي شد ماليات شراب فروشي و فاحشه گري به خزانه مي رفت و حقوق کارمندان از آنها داده مي شد.

صديقي ادامه داد: موقوفات حضرت رضا (ع) به فرانسه مي رفت و مشروب ناب مي شد و به ايران باز مي گشت، مستشاران آمريکايي حق دست اندازي به ناموس شما را داشتند و چکمه هايشان روي گلوي ارتشيان ما بود، بلوک شرق و غرب مثل لاشخور ايران را مي بردند، اما امام خميني (ره) آمد عزت آورد، دين آورد و دين به دانشگاه ها رفت.

صديقي در ادامه به مذاکرات هسته اي اشاره کرد و گفت: در اين مذاکرات خطوط قرمزي که حضرت آقا فرموده اند چقدر رعايت شده است؟ آيا پروتکل هايي که به ما تحميل مي کنند با شهدايي که در اين راه داده ايم هم خواني دارد؟ اينکه آنها بيايند هرکجا خواستند هر بازديدي که خواستند و هر کارگاه و بيتي را که خواستند تفتيش کنند با عزت و سخنان رهبري اين کشور همخواني دارد؟

وي اضافه کرد: کجاي اين پروتکل ها ولايت است؟ کجايش کشور با عزت است؟ کجاي اين با اسلام جور در مي آيد؟ اينها زنگ خطر است. اينها هشدار است امام خميني (ره) آمد و ما را از اسارت نجات داد. داريم به کجا مي رويم؟ مي خواهيم خودمان را از داخل تحريم کنيم که تحريم هاي بيروني بشکند اينکه ذلتش صد برابر بدتر از تحريم بيروني است. شما مي خواهيد تجار خارجي به کشور هجوم بياورند و وارد کنند و توليد داخل خوابيده باشد؟

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: اين کشور ولايت فقيه دارد. مهندسي نظام بر اساس اين ولايت فقيه چيده شده است، اما اين ولايت يک ضمانت اجرايي دارد و آن هم حضور مردم است چراکه ولايت فقيه تبلور ايمان و مردم است.

صديقي اظهار کرد: اگر مردم ايران 9 دي را به وجود نمي آوردند، اگر شما مردم اصفهان فتنه اصفهان را در نطفه خفه نمي کرديد، حالا کجا بوديم؟ اين نشان مي دهد که شما راه ولايت و خط ولي را به خوبي مي شناسيد من به شما اطمينان مي دهم که وعده حق نزديک است.

وي تاکيد کرد: امروز ظهور بسيار نزديک است در آيات و روايات داريم و آيت الله بهجت نيز اعلام کردند که اتفاقات يمن را زير نظر بگيريد آنچه رخ مي دهد از نشانه هاي ظهور است. ما امروز در طلوعين ظهور قرار داريم.

اين عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: در اين زمان که ظهور نزديک است متحجرين را نبايد فراموش کرد آنها خطرشان از دشمنان بيشتر است. اينها با روي اسلام و منتظر مي آيند اما اسلامشان دروغ و انتظارشان کذب است.
*ايسنا