کد خبر: ۸۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۹۱

تيم ششم جهان همچنان سرمربي ندارد!

  انتخاب سرمربي تيم ملي فوتسال در حالي از يادها فراموش شده که انگار نه انگار ايران تيم ششم جهان است و بايد چند ماه ديگر در مسابقات جايزه بزرگ برزيل و جام ملت‌هاي فوتسال آسيا شرکت کند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir) يک ماه پيش بود که خسوس کاندلاس با کميته فوتسال بر سر ادامه همکاري با اين کميته به توافق نرسيد تا دوران دو ساله اين مربي به پايان برسد تا تيم ملي در سالي که بايد در چند تورنمت مختلف حضو يابد و در پي آن براي مسابقات جام جهاني 2016 آماده شود، بدون سرمربي باقي بماند.

بعد از اين اتفاق، رضا افتخاري خبر از سرمربيگري موقت وحيد شمسايي داد و براي کسب تجربه تصميم گرفت تاسيسات را به همراه چند بازيکن ديگر به مصاف تيم ملي پرتغال بفرستد. نخستين واکنش‌ها به اين تصميم شخصي به فاصله يک روز انجام گرفت و علي کفاشيان با رد خبر سرمربي‌گري شمسايي، اعلام کرد که انتخاب سرمربي بايد با تاييد هيات رييسه و کميته فني و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلي انجام بگيرد.

در پي واکنش منفي پيشکسوتان فوتسال به اين انتخاب، وحيد شمسايي هم اظهار کرد که علاقه‌اي به حضور موقت در تيم ملي ندارد و در کوتاه مدت نمي‌شود بازده کار را مشاهده کرد. اين صحبت‌ها کافي بود تا افتخاري از معرفي شمسايي به هيات رييسه و کميته فوتسال خبر دهد و در اين مدت دستياران سرمربي اسپانيايي تيم ملي را براي اين مسابقات آماده کنند. همکاري آنها با تيم ملي هم در شرايطي است که هيچ قراردادي با اين کميته ندارند و براي ادامه همکاري هم قولي به آن‌ها داده نشده است.

با گذشت بيش از يک ماه از زمان جدايي خسوس، هيچ اسمي به کميته فوتسال و هيات رييسه فدراسيون فوتبال معرفي نشده است و همه خود را به فراموشي زده‌اند. با توجه به پروسه‌ي انتخاب مربي، احتمالا تا يک ماه ديگر هم اين تيم بدون سکان‌دار به سوي حريفاني مي رود که از لحاظ برنامه‌ريزي بسيار دقيق‌تر از کميته فوتسال ايران هستند.

اين تصور وجود دارد که کميته فوتسال منتظر برگزاري مسابقات جام باشگاه‌هاي آسياست تا تکليف تاسيسات مشخص شود. اگر شمسايي قهرماني را با تيمش به دست آورد او را با قرادادي بلند مدت به عنوان سرمربي انتخاب کنند اما تا آن موقع دو ماه گذشته است و به نظر مانند "نوش دارو پس از مرگ سهراب" مي‌ماند.

شايد با انتخاب به موقع سرمربي، از حريفاني مانند ژاپن و تايلند که با مربيان صاحب نام خود کار آماده سازي تيم خود را از ماه ها پيش آغاز کرده‌اند و در راه آماده سازي از ايران جلوتر هستند، بتوان روند ناکامي تيم ملي در کسب مقام قهرماني کهن را را خاتمه داد و بعد از شش سال بار ديگر جام را به خانه آورد.
*ايسنا