کد خبر: ۸۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۷۵
ائتلاف سعودي:

ديگر هيچ آتش بسي در يمن اجرا نخواهد شد

  پايگاه خبري اخبارالساعه امارات روز سه شنبه به نقل از احمد العسيري سخنگوي ائتلاف تجاوز به يمن به سرکردگي عربستان، اجراي هرگونه آتش بسي در اين کشور را رد کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، اين پايگاه خبري به نقل از وي افزود: ما اشتباه آتش بس پنج روزه که گروه حوثي ها (جنبش انصارالله) در آن توانستند تجديد قواي نظامي کنند را دوباره تکرار نخواهيم کرد.

سخنگوي ائتلاف سعودي افزود: تا زماني که گروه حوثي ها ملزم به رعايت آتش بس نباشند، گروه ائتلاف هيچ گونه آتش بسي را در يمن نخواهد پذيرفت، ضمن اينکه نيروهاي مسلح ما براي انجام هر عملياتي توانايي دارند.

العسيري گفت که در آتش بس پنج روزه قبلي گروه حوثي ها توانستند تجديد قوا کنند و نيروها و تجهيزات نظامي خود را در مرزهاي عربستان مستقر نمايند و ما اين اشتباه را دوباره تکرار نخواهيم کرد.

وي افزود که اگر آتش بس را هر دو طرف رعايت کنند، بحثي نيست، اما آتش بس يک طرفه مانند آتش بس گذشته عملا کار بيهوده اي است و ما اين کار را نمي کنيم.

پيش از اين اخباري مبني بر برقراري آتش بس همزمان با اول ماه رمضان در يمن منتشر شده بود.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربي منطقه (به جز عمان) و آمريکا از ششم فروردين سال جاري حملات گسترده اي عليه کشور مسلمان و عربي يمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين کشور را به حاکميت بازگرداند و از قدرت گرفتن جنبش مردمي انصارالله که امنيت شهرهاي اين کشور را تامين مي کند، جلوگيري نمايد، اما تاکنون بجز برجا گذاشتن هزاران کشته و مجروح براي مردم يمن، نتيجه ديگري همراه نداشته است.
*ايرنا