کد خبر: ۸۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۱۱

ويلاي يکي از مشهورترين خلافکاران جهان؛ جاذبه جديد گردشگري آمريکا+عکس

  ويلاي يکي از مشهورترين خلافکاران جهان در آمريکا از ماه‌ها قبل به جاذبه جديد گردشگري آمريکا تبديل شده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، اين ويلا به «آل کاپون» يکي از معروفترين خلا‌فکارهاي آمريکايي تعلق دارد که نمادي از زير پا گذاشتن قانون و نظم در آمريکا بود و در فاصله سالهاي 1920 تا 1930 سردمدار جرايم سازمان‌ يافته در آمريکا بود.

البته آل کاپون تنها اهل جنايت و بزهکاري نبود، بلکه روزهاي زيادي را نيز به خوشگذراني در ويلايش در سواحل ميامي آمريکا سپري کرد و اکنون گردشگران اکنون مي ‌توانند قدم به ويلايي بگذارند که مشهورترين خلافکار تاريخ آمريکا در آنجا جان سپرد.

در حال حاضر اين ويلا با درختان نخل سربرافراشته و استخري بزرگ و دلباز در پالم آيلند ميامي که زماني مايه ننگ مردم اين شهر بود، به جاذبه جديد گردشگري ميامي و کشور آمريکا تبديل شده و روزانه ميزبان هزاران گردشگر است مکاني شده که شهر ميامي قصد دارد از در اختيار داشتن‌اش نهايت استفاده را ببرد، اين در حاليست که هم‌اکنون عکس آل کاپون در زندان آلکاتراس که به موزه و يک مقصد گردشگري تبديل شده‌ بعنوان يکي از مشهور ترين زندانيان به نمايش گذاشته شده‌ و استيو کارور کارگردان آمريکايي نيز فيلمي را با نگاه به زندگي او در سال 1959 ساخت.

آمريکا در بين کشورهاي جهان بالاترين درآمد سرانه را از صنعت گردشگري داشته که در سال 2014 به درآمد 177 ميليارد دلار رسيد. براساس آخرين آمار سازمان جهاني جهانگردي نيز که در ابتداي سال جاري ميلادي منتشر شد، آمريکا که ميليونها نفر از نيروي کار اين کشور در صنعت گردشگري و صنايع مرتبط به کار اشتغال دارند. آمريکا همچنين در سال 2014 با کسب رتبه دوم جهاني پس از فرانسه با ميزباني از بيش از 74 ميليون گردشگر مقصد دوم گردشگري جهان بوده است.
*فارس