کد خبر: ۸۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۲

ريخت و پاش‌هاي وحشتناک پرسپوليس براي سرمربي‌هايش

  پرسپوليس موظف بود اجاره آپارتمان مجلل در امارات براي بانو يوروم، همسر قطبي و يک آپارتمان مجهز در تهران براي خودش را پرداخت کند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، پرسپوليس در حالي نتوانسته پول برانکو ايوانکوويچ را با قرارداد 650 هزار دلاري پرداخت کند که مديران قبلي اين تيم در استخدام مربيان حسابي ريخت و پاش کرده بودند. يکي از همکاران مربيان خارجي پرسپوليس که قرارداد مربيان قبلي باشگاه را از نزديک ديده، اطلاعاتي داد که نشان از بريز و بپاش‌هاي آنچناني در دوره مديران قبلي باشگاه پرسپوليس مي‌دهد.

* افشين قطبي
اين فرد مطلع مي‌گويد که سري دومي که افشين قطبي به پرسپوليس آمد قرارداد دو ساله وي به اين شکل بوده که در فصل اول 900 هزار دلار قرارداد بسته که زير قراردادش امضاي داريوش مصطفوي به چشم مي‌خورد و در کنار آن نوشته به دستور رياست سازمان ورزش محمد علي‌آبادي.

مفاد قرارداد دو ساله قطبي براي فصل دوم معادل يک‌ميليون‌دلار بوده و پاداش قهرماني در ليگ 350 ميليون‌تومان، قهرماني در جام‌حذفي 150 ميليون‌تومان و جالب‌ترين بند قرارداد قطبي پاداش 250 ميليون‌توماني افشين براي تصاحب رده‌هاي دوم، سوم و چهارم در ليگ‌برتر است.

در کنار اين ارقام باشگاه پرسپوليس متعهد شده 19 بليت فرست‌کلاس رفت و برگشت با پرواز فقط امارات براي خودش و 19 بليت فرست‌کلاس امارات براي بانو يوروم کره‌اي گرفته شود. همچنين اجاره آپارتمان مجلل در امارات براي بانو يوروم و يک آپارتمان مجهز در تهران براي خودش اجاره شود.

اين مفاد قرارداد که شگفت‌انگيز به نظر مي‌رسد براي مربي‌اي بسته شد که عليه فوتبال ايران در بي‌بي‌سي فارسي مصاحبه کرده و در نهايت شبانه ايران را ترک کرده است. قطبي که در حال حاضر بيش از يک سال است بيکار است، همان زمان 150 ميليون‌تومان هم تابلوهاي بانو يوروم را به فروش رساند.

* مصطفي دنيزلي
بعد از قطبي نوبت به دنيزلي مي‌رسد؛ مصطفي پاشا با قراردادي 1.5 ميليون‌دلاري به پرسپوليس آمد که مدت قراردادش 1.5 ساله بود يعني هر نيم‌فصل 500 هزار دلار و طبق گفته اين مقام آگاه در کنار اين قرارداد 300 هزار دلار هم پاداش قهرماني در ليگ را براي دنيزلي در نظر گرفته بودند.
جالبي قرارداد دنيزلي آنجاست که دوسوم قراردادش را در همان ابتداي عقد قرارداد گرفته که بعدا پس از کناره‌گيري با کلي پادرمياني 500 هزار دلار آن را به باشگاه در چند نوبت بازگرداند.

* مانوئل ژوزه
اما بدترين قرارداد ترکمنچاي باشگاه پرسپوليس مربوط به مانوئل ژوزه پرتغالي است. قرارداد سنگين 1.800 ميليون‌يورويي ژوزه بابت يک فصل و هزينه کادر فني‌اش با خودش بوده که اين رقم معادل 2.600 ميليون‌دلار مي‌شده که بعد از چند هفته به دليل عدم نتايج اخراج شد و از پرسپوليس شکايت کرد.

* علي دايي
بعد از ژوزه هم علي دايي به پرسپوليس آمد که دو ميليارد و 250 ميليون‌تومان قراردادش بوده که بر اساس دلاري اگر محاسبه شود حدود 700 هزار دلار از برانکو بيشتر است.اين‌گونه است که برانکو ارزان‌تر از قطبي، دنيزلي، ژوزه و دايي بوده اما باشگاه پرسپوليس نتوانسته او را حفظ کند.
*جام نيوز